Redactie - 18 juli 2018

Commvault breidt toewijding aan partners uit

Commvault breidt toewijding aan partners uit image

 Commvault, wereldwijd leverancier van enterprise oplossingen voor back-ups, gegevensherstel en databeheer binnen hybride omgevingen, heeft de ondersteuning voor partners verder uitgebreid. Door het beschikbaar stellen van extra medewerkers, programma’s en hulpmiddelen zorgt Commvault ervoor dat partners nog meer centraal komen te staan binnen zijn go-to-marketstrategie. Daarmee wordt een nog krachtiger basis gelegd voor het succes van Commvault en zijn wereldwijde partnernetwerk.

Op basis van directe feedback van partners en in aansluiting op de officiële introductie van zijn nieuwe partnerprogramma in 2017 heeft Commvault alle aspecten van de relaties met partners verbeterd. Dit maakt het eenvoudiger om zaken te doen met Commvault, inzicht te verwerven in het productaanbod van Commvault en optimaal te profiteren van de groeikansen in de markt voor back-up & recovery en databeheer.

In aansluiting op zijn strategie om een meer partnergestuurde onderneming te worden gaat Commvault medewerkers van zijn verkoop-, partner- en field marketing-organisatie toewijzen aan speciale teams die zich richten op de vier marktkanalen van Commvault: alliance partners, value-added resellers (VAR’s) en distributeurs, service providers en global system integrators (GSI’s). 

De aanpassingen hebben ten doel om de zakelijke groei van Commvault en zijn partners te bespoedigen. Verbeteringen van het partnerprogramma zijn onder meer:

  • De introductie van een nieuwe Partner Success Desk die partners in alle delen van de wereld 24/7 antwoord biedt op vragen rond offertes en technische vragen tijdens elke stap in het verkoopproces.
  • Een robuust Partner Demand Center dat partners toegang biedt tot het marketing concierge-team van Commvault voor hulp bij het activeren en uitvoeren van marketingcampagnes. Het Partner Demand Center biedt partners de mogelijkheid om content rechtstreeks te streamen naar hun websites en social media-platforms.
  • Een sterk verbeterd Commvault Quote Center dat partners de mogelijkheid biedt om in een paar minuten tijd offertes voor producten van Commvault uit te brengen, zodat ze de concurrentie kunnen voorblijven.
  • Een verbeterde Partner Portal-omgeving met nieuwe tools, content en hulpmiddelen die de partnerervaring optimaliseren en bijdragen aan gezamenlijk succes. Met onder meer click to chat-mogelijkheden kunnen partners snel en eenvoudig een beroep doen op verkooptools, marketingmaterialen en hulpmiddelen om meer oplossingen van Commvault aan de man te brengen.
  • De beschikbaarheid van meer Business Development Funds die partners helpen met het uitbouwen van hun bedrijfsactiviteiten en nieuwe klanten aan te boren met de promotie en verkoop van oplossingen van Commvault.
  • Als blijk van zijn toewijding aan zijn partnernetwerk stelt Commvault nieuwe topmensen aan die zich intensief gaan bezighouden met het bevorderen van het succes van partners. Zo heeft het Scott Strubel benoemd tot worldwide head of channels.
  • Een volledig herzien en vereenvoudigd productaanbod dat uitgebreide mogelijkheden voor back-up & recovery en databeheer combineert met een opslaginfrastructuur, service orchestration en data governance. Het nieuwe productaanbod van Commvault is terugbracht van meer dan twintig producten tot vier krachtige oplossingen.

"Door het vereenvoudigen van processen en het uitbreiden van het aantal incentives biedt het Partner Advantage-programma van Commvault partners nieuwe kansen om de verkoop te stimuleren en nieuwe omzetstromen aan te boren”, zegt Edward Hoogeveen, cloud solutions architect Strategy & Solutions bij Telindus. “Deze verbeteringen stellen me in staat om verder te bouwen op onze succesvolle samenwerking met Commvault en klanten te voorzien van de ondersteuning die nodig is om zakelijke vraagstukken op te lossen.”

Door het makkelijker te maken om offertes voor producten uit te brengen en nieuwe prijs- en licentieopties te introduceren die beter aansluiten op de behoeften van klanten maakt Commvault het eenvoudiger voor partners om de oplossingen van Commvault te verkopen, implementeren en beheren. Dit levert voordelen op voor zowel de verkoper als de klant.

"Commvault wil uitgroeien tot de voorkeurspartner op het gebied van back-up & recovery en databeheer. De zakelijke ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op, en Commvault blijft zich transformeren om partners in staat te stellen om snel oplossingen aan te bieden die hen helpen groeien. Al onze investeringen in, en verbeteringen van het partnerprogramma zijn bedoeld om partners te helpen met het uitbouwen van hun bedrijfsactiviteiten en bevorderen van hun omzet”, zegt Owen Taraniuk, hoofd Worldwide Partnerships & Market Development bij Commvault. “Deze wijzigingen en verbeteringen zijn het directe resultaat van feedback van partners en dragen bij aan onze gezamenlijke groei. Ze maken het eenvoudiger om zaken met Commvault te doen. Dit sluit aan op ons streven om effectiever te voorzien in de veranderende behoeften van onze partners in een steeds cloud-gerichtere digitale economie.”

Beschikbaarheid

De nieuwe verbeteringen, tools en hulpmiddelen van het Commvault Partner Advantage-programma zijn per direct beschikbaar. 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!