Microsoft omzet groeit dankzij cloud aanbod
20-07-2018 | door: Witold Kepinski

Microsoft omzet groeit dankzij cloud aanbod

Microsoft heeft de resultaten bekendgemaakt voor het kwartaal eindigend op 30 juni 2018, in vergelijking met de overeenkomstige periode van het vorige fiscale jaar steeg de omzet met 17 procent naar 30,1 miljard dollar.

Het bedrijfsresultaat was 10,4 miljard dollar en steeg met 35 procent. Het nettoresultaat was 8,9 miljard dollar. De verwaterde winst per aandeel was $ 1,14 dollar.

"We hadden een ongelooflijk jaar en overtroffen 100 miljard dollar aan inkomsten als gevolg van de onophoudelijke focus van onze teams op het succes van klanten en het vertrouwen dat klanten in Microsoft stellen," aldus Satya Nadella (foto), CEO van Microsoft. "Onze vroege investeringen in de intelligente cloud en intelligente edge werpen hun vruchten af. We zullen ons bereik in grote en groeiende markten met gedifferentieerde innovatie blijven uitbreiden."

Office 365 en LinkedIn

Productivity en Business Processes omzet steeg met 10 procent naar 9,7 miljard dollar. Office 365 commercial producten en cloud services omzet steeg met 8 procent en commercial omzet met 35 procent. Office consumer producten en cloud services omzet groeide met 6 procent. LinkedIn omzet steeg met 34 procent.

Azure

Intelligent Cloud omzet steeg met 9,6 miljard dollar. Server producten en cloud services omzet steeg met 24 procent. Azure cloud omzet steeg met 85 procent.

Surface

More Personal Computing omzet steeg met 16 procent naar 10,8 miljard dollar. Windows commercial producten en services omzet steeg met 19 procent. Gaming omzet steeg met 38 procent Search advertentie omzet zonder TAC steeg met 16 procent. Surface devices omzet steeg met 11 procent.

AI

Bij de Inspire in Las Vegas schetste Nadella eerder hoe het bedrijf van plan is om AI en cloud computing te verweven tot 'the fabric of life'. Microsoft heeft hierbij zijn partners opgeroepen om van elke branche een te maken die wordt aangedreven door kunstmatige intelligentie, van winkels tot en met landbouwbedrijven moeten dan van AI profiteren. "De AI first strategie van Microsoft betekent dat de missie van het bedrijf is  en dat we van elke branche een AI-eerste industrie kunnen maken, of het nu om retail, gezondheidszorg of landbouw gaat", aldus Nadella.

Lees alle financiele details op deze link.

Door: Witold Kepinski

Terug naar nieuws overzicht
Software