Witold Kepinski - 29 juli 2018

Cisco en Google Cloud werken nauwer samen

Cisco en Google kondigen een aantal geïntegreerde oplossingen aan rond communicatie, e-mail, documenten, klantenservice, AI en machine learning.

De geïntegreerde oplossingen zullen binnenkort beschikbaar zijn. Dit omvat een add-on van G Suite. Hiermee wordt het Webex-vergaderingspictogram weergegeven wanneer de gebruiker een vergadering plant in Google Agenda. Eén klik is genoeg om een Webex-vergadering in te stellen. Deelnemers kunnen deelnemen via Cisco video-apparaten of zelfs een browser. Google AI biedt tzt extra functies zoals transcriptie, vertaling, samenvattingen van vergaderingen  en taakverdelingen.

Verder is er een nauwe integratie van Google Docs, Sheets en Slides in Webex-teams. Hierdoor kunnen Google-bestanden worden gepubliceerd en gedeeld in Webex-teamruimten. Alle deelnemers hebben daardoor altijd de beschikking over de nieuwste versie van de documenten, zonder dat ze heen en weer hoeven te worden geduwd.

Een andere aankondiging is voor ontwikkelaars van Android-apps. Met de Webex Teams Android SDK kunnen Cisco-samenwerkingsfuncties nu worden geïntegreerd in Android-apps.

AI

Meer dan drie miljoen account managers gebruiken Cisco's Contact Center-software. Deze worden nu uitgebreid met de nieuwe AI-oplossing van Google Cloud. Dit zou bedrijven met weinig ervaring in het leren van machines in staat stellen om AI-mogelijkheden in het contactcentrum te introduceren. Medewerkers ontvingen bijvoorbeeld automatisch geschikte documenten om vragen van klanten te beantwoorden. De oplossing leert continu om betere informatie te bieden in de loop van de tijd.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!