Witold Kepinski - 14 augustus 2018

Dropbox boekt meer omzet en nettoverlies

Dropbox boekt meer omzet en nettoverlies image

Dropbox heeft financiële resultaten bekendgemaakt voor het tweede fiscale kwartaal dat eindigde op 30 juni 2018. De totale omzet bedroeg 339,2 miljoen dollar, een stijging van 27% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het nettverlies bedroeg 4,1 miljoen dollar.

De brutomarge van GAAP was 73,6%, vergeleken met 65,4% in dezelfde periode vorig jaar. De non-GAAP-brutomarge was 74,5%, vergeleken met 66,7% in dezelfde periode vorig jaar.

De nettokasstroom uit operationele activiteiten bedroeg 111,9 miljoen dollar, vergeleken met 86,1 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar. De vrije kasstroom was 102,2 miljoen dollar, vergeleken met 82,4 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar.

Voor het derde kwartaal verwacht het opslagbedrijf een omzet in het bereik van 350 miljoen tot 353 miljoen dollar of 3 tot 4 procent groei.

COO

Dropbox kondigt verder aan dat Dennis Woodside aftrekt als COO. Hij zal tot begin september bij het bedrijf blijven en tegen het einde van het jaar als adviseur dienen. Tijdens zijn tijd bij Dropbox, hielp hij mee aan de opbouw van een leiderschapsbank en Dropbox kondigde de promotie aan van twee van deze senior leiders. Ze zullen lid worden van het executive team, dat zal worden geherstructureerd om de verantwoordelijkheden van Woodside op zich te nemen en meer aandacht te richten op onze klanten en partners. Als gevolg hiervan is het bedrijf niet van plan om nog een COO in te huren.

Yamini Rangan , momenteel VP van bedrijfsstrategie en -activiteiten, zal chief customer officer worden die rapporteert aan CEO Drew Houston. In deze nieuwe functie zal zij verantwoordelijk zijn voor klantgerichte zakelijke functies, waaronder wereldwijde verkoop, marketing, klantervaring, bedrijfsontwikkeling en bedrijfsstrategie en -activiteiten. Ze kwam in 2016 bij Dropbox en heeft 20 jaar leidinggevende ervaring in sales, marketing en operations. Meest recent leidde ze de wereldwijde verkoop strategie en activiteiten van Workday. Eerder had ze senior posities bij Appirio en SAP .

Lin-Hua Wu, vice- president communicatie , zal ook rapporteren aan CEO Drew Houston. Ze trad in 2016 in dienst bij Dropbox en houdt toezicht op externe en interne communicatie en analistenrelaties. Haar rol zal ertoe bijdragen dat het bedrijf de juiste marktcontext heeft om zijn beslissingen te informeren en dat zijn communicatie in lijn is met de bedrijfsstrategie. 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!