Witold Kepinski - 16 augustus 2018

NVIDIA innoveert computergraphics met Turing architectuur

NVIDIA zegt de computergraphics business opnieuw te hebben uitgevonden met de lancering van de NVIDIA Turing GPU-architectuur. Het betreft volgens NVIDIA de grootste stap vooruit sinds de uitvinding van de CUDA GPU in 2006. Turing heeft nieuwe RT-kernen om ray tracing en nieuwe Tensor-kernen voor AI-reductie te versnellen die, samen voor de eerste keer, real-time ray tracing mogelijk maken.

Deze twee engines - samen met de krachtigere compute voor simulatie en verbeterde rastering - introduceren een nieuwe generatie hybride rendering om de industrie met visuele effecten vooruit te helpen, die goed is voor 250 miljard dollar. Hybride rendering maakt interactieve interacties van filmkwaliteit mogelijk met nieuwe effecten aangedreven door neurale netwerken en vloeiende interactiviteit op uiterst complexe modellen.

Het bedrijf onthult ook zijn eerste Turing-gebaseerde producten - de NVIDIA Quadro RTX 8000, Quadro RTX 6000 en Quadro RTX 5000 GPU's.

"Turing is de belangrijkste innovatie van NVIDIA op het gebied van computergraphics in meer dan een decennium", zegt Jensen Huang (foto), oprichter en CEO van NVIDIA, die aan het begin van de jaarlijkse SIGGRAPH-conferentie sprak. "Hybride weergave zal de branche veranderen en geweldige mogelijkheden openen die ons leven verbeteren met mooiere ontwerpen, rijker entertainment en meer interactieve ervaringen. De komst van real-time ray tracing is de heilige graal van onze industrie. "

Quadro GPU's op basis van Turing zullen aanvankelijk beschikbaar zijn in het vierde kwartaal.

Door: Witold Kepinski

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!