HP breidt VR-portfolio uit
16-08-2018 | door: Witold Kepinski

HP breidt VR-portfolio uit

HP kondigt verbeteringen aan in zijn commerciële VR-producten en end-to-end VR-oplossingen voor workflowtransformatie aan. De uitgebreide HP-oplossingen maken deel uit van het voortdurende momentum van het bedrijf in de commerciële VR-categorie.

Details van de verbeteringen zijn:

HTC Vive Pro wordt in september toegevoegd aan HP's head-mounted display (HMD) portfolio. Ontworpen voor veeleisende gebruikers, is de VIVE Pro een premium VR-headset die een compleet pakket van hoge kwaliteit beeld, hoge audioresolutie en geoptimaliseerde ergonomie biedt.

PixoVR biedt VR-trainingsoplossingen voor de bouw-, productie-, energie- en utiliteitenbranche. De meeslepende en interactieve training draagt ??bij aan het verbeteren van leerretentie en -prestaties en het verminderen van fouten tijdens het werk en ongevallen door VR-scenario's die zowel herhaald als gerandomiseerd kunnen worden.

StarVR neemt de krachtige VR-hardware en de VR-rugzak van HP over om de nieuwe StarVR-headset te demonstreren. Deze HMD met een toonaangevend gezichtsveld van 210 graden, geïntegreerde eye-tracking, geavanceerde optica en aangepaste AMOLED-schermen is een eersteklas VR-headset die vanaf het begin is opgebouwd voor zakelijk en professioneel entertainment.

De HP VR-opstartkit voor Unreal Engine-bèta is nu live en beschikbaar om te downloaden op www.Epic.gm/HPvrkit. De set is ontwikkeld om beslissingen te versnellen door ontwikkeling en implementatie van VR voor het visualiseren van ontwerpen te stroomlijnen en omslachtige aspecten van VR aan te pakken.

Project Mars

HP heeft verder in samenwerking met een wereldwijde community van creatieve ontwikkelaars, een VR-simulatie getoond van hoe het leven op Mars eruit zou kunnen zien. In de simulatie zien we hoe een miljoen mensen op de Rode Planeet zouden kunnen leven. Het HP Mars Home Planet-programma, wordt geleid door HP en NVIDIA en een creatieve community van ontwikkelaars om het leven op Mars te simuleren.
Het programma trok meer dan 90.000 creatieve professionals, architecten, ingenieurs en studenten uit meer dan 150 landen. De meest innovatieve ideeën kwamen tot leven door een VR-ervaring, gemaakt door Technicolor. Deze VR-ervaring gaat nu in première op SIGGRAPH, 's werelds grootste conferentie over computergraphics.

"Het vermogen om VR-ervaringen volledig meeslepend te maken komt van de creatieve gemeenschap en het computerproces, geleverd door HP en onze partners", zegt Gwen Coble, directeur workstations, Thin Clients, Retail Solutions en Immersive Computing, EMEA, HP Inc. "De combinatie van HP’s leiderschap in de technologie, de rijke geschiedenis aan productinnovaties en het begrip van de creatieve workflow brengt verbazingwekkende ideeën tot leven."

De HP Mars Home Planet VR-ervaring neemt gebruikers mee in een Martian Community Onboarding Centre. Het toont innovaties op het gebied van architectuur, technologie en transport, waarmee men de sprong naar Mars kan maken. Technicolor ontwierp de verbluffende beelden voor de ervaring in Epic's Unreal Engine. Dit leidde tot het allereerste VR-stuk met zes vrijheidsgraden, gebouwd voor stoelen met bewegingsvrijheid en gebruikmakend van HP Windows Mixed Reality-headsets. De omgevingen en de belangrijkste voordelen van de VR-ervaring worden in de herfst vrijgegeven aan de creatieve gemeenschap via een Unreal Engine-download.

 

 

 

Terug naar nieuws overzicht
Hardware