Nederlanders zijn steeds sceptischer over Smart Home-producten

29-08-2018 | door: Wouter Hoeffnagel

Nederlanders zijn steeds sceptischer over Smart Home-producten

Het aantal Nederlanders dat interesse heeft in Smart Home-producten loopt terug. 49% van de Nederlanders heeft interesse hierin, wat 10 procentpunten minder is dan een jaar eerder. 30% geeft aan liever eerst de kat uit de boom te kijken.

Dit blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker GfK. Respondenten geven in het onderzoek aan Smart Home-producten duur en onveilig te worden. Desondanks is de verkoop van de apparatuur gestegen. In de eerste helft van 2018 nam de verkoop met 6% toe ten opzichte van een jaar eerder.

Barbara Schouten, KAM Industry Sales Technology and Media van GfK, vermoedt dat de toenemende scepsis richting Smart Home-producten ondermeer komt doordat meer mensen bekend zijn met het fenomeen. "Mensen moeten er in meegenomen worden. Het is belangrijk om de voordelen te benadrukken: als je eenmaal iets hebt geprobeerd, ga je de voordelen zien", zegt Schouten van BNR.

Terug naar nieuws overzicht