Witold Kepinski - 05 september 2018

Atlassian neemt OpsGenie over

Atlassian neemt OpsGenie over image

Atlassian, leverancier van teamsamenwerking en productiviteitssoftware, heeft aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst is aangegaan om OpsGenie te verwerven voor 295 miljoen dollar, wiens technologie bedrijven in staat stelt om beter plannen en te reageren op IT-storingen. OpsGenie is opgericht in 2012 en is gevestigd in Boston (VS), met kantoren in Falls Church (Virginia, VS) en Ankara (Turkije).

Omgaan met IT-uitval en downtime is een van de grootste technische uitdagingen van het moderne tijdperk en kost bedrijven veel geld en tijd. De huidige wereld van onderling verbonden cloud services en microservice-architecturen heeft oneindig veel meer mogelijkheden gecreëerd om iets fout te doen en de service te verstoren zo vindt Atlassian. Wanneer dat gebeurt, is het dringend nodig om de juiste mensen of teams te waarschuwen om dingen op te lossen. De technologie van OpsGenie stuurt snel waarschuwingen naar de juiste IT-teams, waardoor diagnose en resolutie sneller verlopen en de uitvaltijd wordt verkort.

Atlassian introduceert verder ook Jira Ops, een end-to-end incidentbeheerplatform. OpsGenie is al direct geïntegreerd in Jira Ops en zal vanaf de eerste dag beschikbaar zijn. Dat betekent dat Atlassian klanten een eenvoudigere aanpak kan bieden bij het oplossen van service-verstoringen - een one-stop-shop voor het beheren van incidentrespons.

De overname van OpsGenie onderstreept ook de strategische focus van Atlassian op de IT-markt. "We beschouwen de IT-markt als een belangrijke kans voor Atlassian", zegt Scott Farquhar, medeoprichter en co-CEO van Atlassian. "We zijn toegewijd om de behoeften van IT-teams in bedrijven van elke omvang te ondersteunen, en hen te helpen snel serviceproblemen aan te pakken is van cruciaal belang. OpsGenie helpt bedrijven om op een veel slimmere manier te reageren op de stroom signaleringen die ze ontvangen."

"Bij OpsGenie zagen we een mogelijkheid om bedrijven te helpen waarvan de reactie op kritieke IT-problemen werd vertraagd door inefficiënte, verouderde processen en technologie", zegt Berkay Mollamustafaoglu, oprichter en CEO van OpsGenie. "We hebben onze klantenbasis enorm gegroeid tot meer dan 3.000 over de hele wereld en hebben een uitstekend team opgebouwd."

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!