Redactie - 10 september 2018

ACES Direct sponsor van de Kids Swim bij Swim to Fight Cancer

Op zondag 26 augustus 2018 vond in Tilburg het zwemevenement ‘Swim to Fight Cancer’ plaats. Een bruisend evenement waarbij er door deelnemers, teams en sponsors geld wordt ingezameld voor gericht kankeronderzoek. ACES Direct was dit jaar sponsor van de ‘Kids Swim’ tijdens Swim to Fight Cancer. Daarnaast nam ACES Direct ook actief deel aan het evenement: 2 collega’s waagden zich aan de zwemtocht van 2 kilometer en andere collega’s deelden popcorn uit aan kinderen van de Kids Swim. Al met al een zeer geslaagde dag met een totale opbrengst van 206.203,68 euro!

De zwemtocht
Na maanden te hebben getraind sprongen onze collega’s Luuk van der Velden en Eric Roeven op zondagmiddag in het koude water van de Piushaven in Tilburg. De zwemtocht van 2 kilometer begon vanaf de steiger naast Restaurant Rak, waar zij om 15.40 uur het water in mochten plonzen. Vervolgens zwommen zij naar het kanaal en vanaf daar weer terug. Om precies een uur later samen te finishen op de kop van de Piushaven waar ze werden onthaald door andere collega’s. Zwaar maar zeer de moeite waard zegt Luuk: “Ik wilde graag meedoen, omdat mijn moeder 6 jaar geleden te horen kreeg dat ze borstkanker had. Nu is ze wel weer 'genezen' maar heeft ze er nog steeds wel ongemak van. Dus wilde ik mee zwemmen om geld in te zamelen voor beter onderzoek om het herstel te verbeteren”. Op de vraag of ze volgend jaar weer mee zouden doen, antwoordden ze beide met een volmondige ‘ja!’.

Kids Swim met als beloning een bak popcorn
Kinderen vanaf 8 jaar (in bezit van diploma A) mochten meedoen aan de ‘Kids Swim’ die door ACES Direct werd gesponsord. De Kids Swim vond in de ochtend plaatst tijdens het Swim to Fight Cancer evenement. De kinderen zwommen in totaal een afstand van 500 meter. Op de kade kregen zij als beloning een heerlijke bak popcorn die collega’s Stijn van Dijck en Jan-Willem Smit aan hen uitdeelden.

Sponsorings motto: “Kinderen zijn de toekomst”
Vanuit de ACES Direct MVO werkgroep geeft HR Manager Moniek van Beckhoven aan waarom het bedrijf zich zo betrokken voelt bij het evenement: “ACES Direct vindt sociale betrokkenheid erg belangrijk. Daarom dragen wij graag bij aan initiatieven die passen bij onze organisatie. De Kids Swim sloot perfect aan op ons motto voor sponsoring: “Kinderen zijn de toekomst”. Daarnaast heeft het evenement ook een lokaal karakter wat wij erg belangrijk vinden.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!