Witold Kepinski - 25 september 2018

Mastercard en Microsoft Azure ontwikkelen Mastercard Track B2B platform

Mastercard heeft Mastercard Track in samenwerking met Microsoft geïntroduceerd. Track is volgens Mastercard een wereldwijd handelsplatform dat vereenvoudigt en verbetert hoe bedrijven over de hele wereld zaken met elkaar doen.

Terwijl delen van het B2B-proces zijn gedigitaliseerd, zijn er nog steeds grote en kostbare hiaten - naar schatting 500 miljard dollar aan jaarlijkse administratieve kosten en stijgend. Deze kosten worden toegevoegd aan de inefficiëntie van de bijna de helft van alle wereldwijde zakelijke transacties - 58 biljoen dollar- die nog steeds op papier worden gedaan, aldus Mastercard.

Mastercard Track zal volgens de betrokken partijen deze fundamentele uitdagingen aanpakken door het procure-to-pay-proces verder te stroomlijnen en te automatiseren, waardoor bedrijven hun bedrijfsidentiteit, compliance en betalingen op een efficiëntere manier kunnen beheren.

"Hoewel er grote verbeteringen en innovaties zijn geweest in de manier waarop consumenten betalen, blijft de wereldwijde B2B-ruimte zeer inefficiënt en op papier gebaseerd", aldus Michael Froman, vice-voorzitter en president van strategische groei bij Mastercard. "Dit voegt honderden miljarden dollars aan kosten en lastige vertragingen toe aan de wereldhandel. Mastercard Track is een hulpmiddel dat helpt om fricties in het wereldwijde handelssysteem te verminderen en meer export te bevorderen, vooral door kleine en middelgrote bedrijven. "

Azure

Terwijl consumenten gewend zijn geraakt aan een bredere keuze aan technologische oplossingen, zoeken bedrijven ook naar snelheid, veiligheid en gemak bij hun dagelijkse activiteiten. Van het verminderen van de stappen die nodig zijn om een zakenpartner te identificeren, om het betalingsproces eenvoudiger en transparanter te maken, heeft Mastercard Track het potentieel om economische groei te ontgrendelen en het speelveld voor het midden- en kleinbedrijf (MKB) te effenen.

"Samen met Mastercard helpen we bedrijven over de hele wereld om het tempo van hun eigen transformatie te versnellen door een efficiënter inkoop- en verkoopproces op grote schaal te creëren", zegt Peggy Johnson, executive vice president van Microsoft. "Door Mastercard Track op Azure te bouwen, zal Mastercard kunnen profiteren van onze strenge beveiligings- en nalevingsnormen, onze wereldwijde aanwezigheid en onze intelligente cloudoplossingen om organisaties van elke omvang te helpen waarde te genereren van de back-office naar de voorkant van de onderneming .”

Mastercard Track onderstreept het engagement van het bedrijf om verschillende pijnpunten in de wereldwijde zakelijke omgeving aan te pakken. Het nieuwe platform is gebaseerd op en vormt een aanvulling op het hele gamma van Mastercard-innovatie en B2B-activa, van oplossingen voor rekening-naar-account en kaartbetalingen, tot fraudemanagement, data-analyse en betalingsgatewaydiensten. 

Track Trade Directory

Aanvankelijk werkt Mastercard samen met negen B2B-netwerken en leveranciers van procure-to-pay-oplossingen - Basware, BirchStreet, Coupa, het Infor GT Nexus Commerce Network, Ivalua, Jaggaer, Liaison Technologies, Tradeshift en Tungsten Network - die een breed scala van internationale bedrijven vertegenwoordigen , om Track's identiteits-, compliance- en betalingsbeheermogelijkheden uit te rollen naar kopers en leveranciers.

Vanaf begin 2019 kunnen klanten van deze organisaties essentiële informatie met betrekking tot zichzelf en hun handelspartners onderhouden, ophalen en uitwisselen via de Track Trade Directory, een veilige, geautoriseerde repository met meer dan 150 miljoen bedrijfsregistraties wereldwijd. Deze centrale directory integreert feeds van meer dan 4.500 compliance-lijsten op één plek, waardoor het screenen en aan boord gaan van leveranciers efficiënter wordt.

Naarmate het platform uitbreidt, zullen leveranciers een betere zichtbaarheid hebben in de cashflow - wanneer ze kunnen verwachten om betaald te worden en voor hoeveel - over meerdere netwerken. Track helpt bij het verbinden van alle soorten betalingen - op rekeningen gebaseerde, op kaarten gebaseerde of bankoverschrijvingen - binnen het platform, terwijl ook de bestel- en factuurinformatie met elkaar verbonden worden. Dit zal de afstemming tussen de back-office stroomlijnen en vereenvoudigen, een van de grootste lasten waarmee ondernemingen vandaag worden geconfronteerd.

Via haar partners stelt Track B2B-netwerken, banken, verzekeringsmaatschappijen en technologiebedrijven in staat om diensten met toegevoegde waarde aan zakelijke klanten uit te breiden, zoals verbeterde gegevensanalyses en handelsfinanciering.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!