Anne van den Berg - 26 september 2018

Citrix Solution Day: hoe de digitale transformatie de werkplek verandert

Citrix Solution Day: hoe de digitale transformatie de werkplek verandert image

Op 2 oktober 2018 vindt Citrix Solution Day plaats met als thema ‘the future of work’. Citrix en haar partners zullen klanten en prospects meenemen in hoe de digitale transformatie de werkplek verandert. ‘De veranderingen vinden plaats op drie niveaus: infrastructuur, netwerk, en applicaties en data’, vertelt Peter van Leest van Citrix. Daarom zal de dag aan de drie niveaus aandacht besteden. Zeker ook omdat elke klant in zijn eigen fase van de transformatie zit.

Op 2 oktober 2018 vindt het jaarlijkse congres Citrix Solution Day plaats. Zo’n 800 klanten, partners en leveranciers van Citrix zijn dan aanwezig om informatie in te winnen en ervaringen te delen. ‘We belichten het onderwerp vanuit meerdere kanten. Zo geeft Christian Reilly, CTO van Citrix, zijn visie op de toekomst van werk’, zo vertelt Peter van Leest, regional director Benelux bij Citrix. ‘Maar ook de technische details van onze Secure Digital Workplace worden besproken.’

‘The future of work is het onderwerp dat gedurende de hele dag terugkomt, omdat er veel verschillende ontwikkelingen aan de gang zijn’, vertelt Van Leest. Dan heeft Van Leest het onder andere over de digitale transformatie en de groeiende complexiteit die daarbij komt kijken. Onderwerpen waarover al een aantal jaar gesproken wordt: ‘Elke klant zit in zijn eigen fase van de transformatie, dus het is belangrijk dat we hier aandacht aan blijven besteden.’

Groeiende complexiteit

‘Ik sta er soms van te kijken hoe anders ik mijn werk doe ten opzichte van een aantal jaar geleden. Dat geldt ook voor onze klanten en daarmee krijgt de IT-afdeling te maken veel verschillende technologieën. Kijk alleen al naar de verschillende typen devices en hoe bijvoorbeeld onze smartphones gebruikt worden. Neem goedkeuring of reviewing: dat vindt nu vaker plaats via een smartphone en zeker lang niet altijd op kantoor.’

‘Werk vindt niet meer plaats tussen het klassieke negen en vijf. Ook moet vanaf elke locatie gewerkt kunnen worden, waarbij geen verschil moet zijn in hoe het werk wordt gedaan. Medewerkers, maar ook freelancers, moeten hun werk overal en altijd op dezelfde manier en via dezelfde applicaties kunnen doen. Wordt dit niet gefaciliteerd, dan gaan mensen op zoek naar alternatieve wegen. Dan delen ze dat vertrouwelijke bestand wel via een privé-dropbox. Met alle beveiligingsimplicaties van dien.’

Ook aan de achterkant, op infrastructuurniveau, is de situatie veranderd, vertelt Van Leest: ‘Het is niet meer zo dat applicaties en data worden opgeslagen en beveiligd in een eigen datacenter met een firewall eromheen en eigen beveiligingssoftware. Dat maakt de infrastructuur complexer.’ Als laatste is ook de wereld van netwerken veranderd, doordat steeds meer gebruikers zich met een verscheidenheid aan apparaten veilig moeten kunnen aanmelden.

Werken op drie niveaus

Om eindgebruikers de ervaring te bieden, die productiviteit, beheersbaarheid en veiligheid ten goede komen, stelt Van Leest voor om als IT-afdeling op die drie niveaus te werken: data en applicatie, netwerk en infrastructuur. De drie niveaus worden daarom ook behandeld op Citrix Solution Day. ‘Zo praten we op die dag over infrastructuur, cloud, managed services, hoe je applicaties kan faciliteren, hoe je omgaat met een verscheidenheid aan mobiele devices.’

De verschillende onderwerpen worden vanuit Citrix en haar partners belicht, maar er is ook genoeg ruimte voor interactie tijdens de breakoutsessies, roundtables en pauzemomenten. ‘Er zijn vier roundtables, elk over een sector. De groepen van deze roundtables zijn klein, zodat iedereen kan participeren. Ook is er een marktplaats aanwezig waar partners en wijzelf aanwezig zijn. Daar kunnen klanten en prospects vragen stellen. Zo nemen we alle aanwezigen mee in de toekomst van werk.’

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!