Witold Kepinski - 27 september 2018

Salesforce en Google intensiveren samenwerking

Salesforce en Google intensiveren hun samenwerking. De cloud giganten maakten dit bekend tijdens Dreamforce conferentie van Salesforce in San Francisco. Afgelopen november 2017 kondigden de twee al een strategisch partnerschap aan. Nu wordt deze relatie verder verdiept om bedrijven te blijven helpen op nieuwe manieren contact te leggen met hun klanten.

Zo is er een verbeterde koopervaring aldus Google en Salesforce. Klanten kunnen nu Google Marketing Platform- producten aanschaffen, waaronder Google Analytics 360 , Google Optimize 360 ??en Google Tag Manager 360, rechtstreeks vanuit Salesforce in de VS en Canada. Dit vereenvoudigt de koopervaring voor klanten die hun marketingeffectiviteit willen vergroten met een geïntegreerde mix van toonaangevende oplossingen, waaronder Salesforce Marketing Cloud, Salesforce Sales Cloud en Google Analytics 360.

Er zijn verder aanvullende geavanceerde mogelijkheden voor de Salesforce Sales Cloud en Google Analytics 360-integratie vrijgegeven. Zo kunnen gebruikersattributen van Sales Cloud, Einstein Lead Scoring en aanvullende e-commercestatistieken nu worden geïmporteerd in Google Analytics 360 voor een meer holistische kijk op klantgedrag en bedrijfsprestaties.

Toegenomen productiviteit

Met vier nieuwe functies is de productiviteitsintegratie tussen Salesforce en Google Cloud verbeterd:

Inbox bèta voor Gmail: er is nu één Gmail Chrome-extensie die zowel de native Gmail-integratie ondersteunt als de krachtige intelligentiekenmerken van Salesforce Inbox. Wanneer klanten upgraden naar Salesforce Inbox, worden productiviteitstools zoals Kalenderagenda toevoegen, E-mail tracking, E-mail later verzenden en aanvullende lijsten met Salesforce-records beschikbaar in hetzelfde zijpaneel van Gmail.

Lightning Object Creator: klanten kunnen in een paar minuten een Google-spreadsheet omzetten naar een Salesforce-app met de nieuwe Lightning Object Creator, waardoor een verbeterde ontwikkelervaring op het Salesforce-platform mogelijk is.

Gegevensconnector voor Salesforce: Google Cloud heeft de add-on voor Google Spreadsheets algemeen beschikbaar gemaakt voor Salesforce-gebruikers. Klanten kunnen nu gegevens en rapporten importeren van Salesforce naar Sheets en push-updates van Sheets terugsturen naar Salesforce, waardoor workflows worden geoptimaliseerd en dubbel werk tussen de twee producten wordt verminderd.

Google-bladen voor Salesforce: De twee partners hebben de Data Connector voor Salesforce verder ontwikkeld door het mogelijk te maken een Salesforce List-weergave te openen in een Google-spreadsheet die rechtstreeks is ingesloten in de Salesforce-gebruikersinterface. Deze functie begint als een pilot en wordt binnekort algemeen beschikbaar.

Salesforce Essentials, het out-of-the-box CRM voor kleine bedrijven, wordt nu vermeld op de marktplaatsen van G Suite en Google Cloud Platform , waardoor het voor elk klein bedrijf eenvoudiger wordt om gebruik te maken van de kracht van het # 1 CRM-platform van Salesforce.

IoT

Salesforce en Google starten een nieuwe integratie tussen het Google Cloud Platform en Salesforce IoTDit helpt klanten gegevens te verzamelen op IoT-schaal met behulp van Google Cloud, triggerbare acties op te zetten op basis van klantbetrokkenheid en de ervaring op verschillende apparaten te optimaliseren Daarnaast zal Google Cloud een van onze eerste partners zijn die deelneemt aan een nieuwe portfolio van IoT-apps voor de onlangs aangekondigde Smarter AppExchange .

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!