Witold Kepinski - 27 september 2018

Salesforce en AWS breiden wereldwijde strategische alliantie uit

Salesforce en AWS breiden wereldwijde strategische alliantie uit image

Amazon Web Services (AWS) en Salesforce, speler in CRM, hebben hun wereldwijde strategische alliantie die nieuwe productintegraties aankondigt die zullen vereenvoudigen hoe klanten veilig gegevens kunnen delen en synchroniseren tussen AWS- en Salesforce-services. De nieuwe mogelijkheden tonen aan dat de bedrijven blijven investeren in het leveren van diepere niveaus van integratie tussen AWS en het Salesforce Lightning-platform.

Als onderdeel van de volgende fase van hun wereldwijde strategische alliantie zullen AWS en Salesforce de volgende integraties en een raamwerk leveren voor het verbinden van het Salesforce Platform met AWS PrivateLink en Amazon Connect:

AWS PrivateLink-integratie met Salesforce API's: Met AWS PrivateLink kunnen SaaS-applicatie-ontwikkelaars die op AWS bouwen private eindpunten aanbieden als een extra optie voor toegang tot hun service. Deze integratie biedt eindpunten voor de belangrijkste Salesforce-API's binnen de Amazon VPC's van ontwikkelaars en omgekeerd. Blootstelling aan internetbedreigingen wordt verminderd door een speciale AWS-netwerkverbinding te gebruiken, die privé al het verkeer tussen Salesforce en AWS-services routeert op een speciale Amazon-netwerkverbinding in plaats van op het openbare internet. Klanten kunnen hun PrivateLink-enabled Salesforce-eindpunten gebruiken om meer te doen met hun klantgegevens, van big data-analyse tot machine learning, waardoor het aanzienlijk eenvoudiger wordt om klantinzichten te ontsluiten dan wat er momenteel mogelijk is met aangepaste, eenmalige integratiepunten aldus Salesforce.

AWS-integratie met Salesforce Platform-events: Het bouwen van intelligente, verbonden klantervaringen vereist een complexe synchronisatie van gegevens tussen systemen. Klanten bouwen in toenemende mate door gebeurtenissen aangestuurde architecturen die processen in AWS activeren op basis van gegevenswijzigingen in Salesforce en omgekeerd. Als onderdeel van deze aankondiging zullen AWS en Salesforce samenwerken aan een nieuwe oplossing die gezamenlijke klanten in staat stelt om met AWS eenvoudig te publiceren en zich te abonneren op Salesforce Platform Events. Gebeurtenissen in Salesforce, zoals het creëren van een verkoopkans, kunnen vervolgens gemakkelijk acties in AWS Lambda en andere AWS-producten activeren. Zodra de verwerking is voltooid, worden de resultaten opnieuw gepubliceerd naar Salesforce als platformgebeurtenissen. Bedrijven die bijvoorbeeld vloten met verbonden apparaten beheren op AWS, kunnen gebruiksgegevens gebruiken om de verkoop, service, en marketingteams die Salesforce gebruiken, zodat ze proactief klantincidenten kunnen oplossen, verkoopleads kunnen genereren en nieuwe services kunnen cross-verkopen. AWS-integratie met Salesforce Platform Events zal beschikbaar zijn in 2019.

Integratie met Amazon Connect voor Salesforce Service Cloud:Tegenwoordig kunnen bedrijven gebruikmaken van Amazon Connect, een self-service, cloud-gebaseerde contactcenterservice, samen met Salesforce Service Cloud om capaciteiten te leveren die klantworkflows ondersteunen tussen drie van de meest kritische contactcentrumtechnologieën - interactieve spraakrespons (IVR), automatisch bel distributeur (ACD) en CRM. Amazon Connect voor Salesforce Service Cloud breidt deze integratie uit en stelt klanten in staat om zeer dynamische, AI-gestuurde, self-service spraakervaringen te bouwen met een Lightning-geïntegreerde agent en klantengemeenschap. Dit kan vooraf gebouwde gegevens en omni-channel integratie, ondersteuning voor bots en kunstmatige intelligentie (AI) gebouwd met Amazon Lex en Salesforce Einstein omvatten. Amazon Connect voor Salesforce Service Cloud is nu beschikbaar en wederzijdse klanten kunnen de Amazon Connect CTI-adapter op de AppExchange gebruiken.

Cloud Workloads

Salesforce heeft tegenwoordig de overgrote meerderheid van zijn openbare cloudworkloads op AWS. Salesforce is nu live op AWS in Australië en Canada en klanten hebben toegang tot het Salesforce Customer Success Platform op de AWS Canada (Central) Region en AWS Asia Pacific (Sydney) Region, de eerste internationale infrastructuuruitbreidingen van Salesforce die worden ondersteund door AWS cloudservices. Met een klantmomentum in beide landen, is Salesforce van plan om de groei in beide landen verder te versnellen met nieuwe lokaal gebaseerde exemplaren als een optie voor de kernservices. Daarnaast draaien Salesforce-services, waaronder Heroku, Quip en Marketing Cloud Social Studio, ook op AWS-infrastructuur.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!