Redactie - 02 oktober 2018

Fujitsu SELECT partner programma getweakt

Fujitsu SELECT partner programma getweakt image

Fujitsu heeft in de aanloop naar het Fujitsu-forum, dat tussen 6 en 8 november 2018 plaatsvindt in München, zijn SELECT-partnerprogramma getweakt. De belangrijkste nieuwigheid is het herziene certificeringsproces, dat vanaf medio oktober van kracht wordt en gebaseerd zal zijn op individuele certificering van werknemers in de toekomst. Daarnaast zijn er nieuwe trainingsinhouden en aandachtspunten en een herziening van het trainingsportaal. 

Om de partnerstatus SELECT Expert te ontvangen, moeten channelpartners in de toekomst een bepaald aantal gecertificeerde werknemers bewijzen. Het bestaande puntensysteem, volgens hetwelk een partnerbedrijf een bepaald aantal certificeringspunten moest verdienen door het bijwonen van trainingen om een ??partnerstatus te verkrijgen, zal worden afgeschaft. In plaats daarvan krijgt het partnerbedrijf de SELECT Expert-status wanneer het benodigde aantal gecertificeerde werknemers beschikbaar is. Het herziene certificeringsproces biedt meer duidelijkheid over de verantwoordelijkheid en kennis van de individuele werknemers en dus van het partnerbedrijf als geheel.

Partners

De nieuw geïntroduceerde werknemerscertificeringen maken continue, individuele ontwikkeling mogelijk door automatisch aangepaste trainingsplannen te maken die gebaseerd zijn op de voorgaande kennis en de reeds voltooide opleiding van een werknemer. In de toekomst zullen de medewerkers van de kanaalpartners alleen gepersonaliseerde cursussen geven die hen van nieuwe informatie zullen voorzien. De herhaling van reeds bekende cursussen is geëlimineerd. Daarnaast kunnen ze ook certificering behalen door het bijwonen van evenementen of webcasts van Fujitsu.

Deze maatregelen vergroten de relevantie van de verstrekte informatie aanzienlijk en zorgen ervoor dat partners van Fujitsu-kanalen altijd toegang hebben tot de nieuwste en nuttigste trainingsinhoud. Daarnaast geeft certificering op het niveau van de werknemers een duidelijke omschrijving van de verantwoordelijkheden binnen de gelieerde ondernemingen van Fujitsu. Niet alleen houdt elke medewerker zijn status te allen tijde in de gaten, maar het bedrijf als geheel kan zijn expertise duidelijk aan de buitenwereld laten zien.

Digitalisering

Louis Dreher, Senior Director Channel Sales Central Europe bij Fujitsu: "Eindgebruikersbehoeften veranderen voortdurend in de context van digitalisering. Het zijn niet langer alleen technologische aankopen, maar betaal-als-u-gebruik en as-a-service-modellen. Met dat in gedachten zien we het ook als onze missie om ons SELECT-partnerprogramma voortdurend te verfijnen om onze kanaalpartners te helpen aan hun groeiende behoeften te voldoen. We zijn ervan overtuigd dat het herziene partnerprogramma onze channelpartners zal helpen hun eigen knowhow verder te ontwikkelen om goed voorbereid te zijn op de uitdagingen van digitalisering. "

Ga voor meer informatie naar http://www.fujitsu.com/microsites/spp/program/index.html .

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!