Wouter Hoeffnagel - 04 oktober 2018

Amphia ziekenhuis kiest voor Ascom Myco en Healthcare Platform

Topklinisch ziekenhuis Amphia kiest voor het Ascom Healthcare Platform in combinatie met de Ascom Myco smartphone voor de zorg. Met deze combinatie wil het ziekenhuis de kwaliteit van de patiëntenzorg verder verbeteren.

Amphia bouwt momenteel een toekomstbestendig, modern ziekenhuis dat eind 2019 in gebruik wordt genomen. Vanaf dat moment introduceert het ziekenhuis nieuwe zorg- en werkprocessen die ondersteund worden door nieuwe technologie. Met de Ascom Myco hebben de zorgverleners van Amphia toegang tot duidelijke berichtgeving bij iedere melding, waardoor zij direct inzicht hebben in wat er gedaan moet worden. Zij hebben via de smartphone bovendien toegang tot relevante klinische alarminformatie, zodat zij efficiënter kunnen werken en de veiligheid wordt verbeterd.

Betere communicatie

Het Ascom Healthcare Platform koppelt straks alle medische en verpleegkundige alarmen zodat een melding direct bij de juiste zorgverlener terecht komt. Wanneer de zorgverlener de oproep niet kan beantwoorden, wordt de oproep automatisch doorgeschakeld naar een ‘buddy’. Hiermee wordt de werkdruk verlaagd en de inzet van zorgverleners flexibeler. De nieuwe manier van werken verbetert de communicatie tussen zorgverleners onderling en met de patiënt. Dit moet ook de kwaliteit van de zorg ten goede komen.

In de nieuwbouw verblijven patiënten met het oog op privacy voortaan op éénpersoonskamers. Dit is niet alleen plezieriger voor de patiënt, maar ook bevorderlijk voor het genezingsproces. De kamers zullen worden gemonitord met behulp van het Ascom Healthcare Platform. Deze werkwijze voorkomt onnodige verstoringen en zorgtd at belangrijke alarmen en meldingen direct worden doorgegeven aan de juiste zorgverlener. Het Verpleegoproepsysteem (VOS) en het Medisch oproepsysteem (MOS) worden dankzij het platform geïntegreerd in één alarmeringssysteem.

Optimale ondersteuning

Amphia heeft gekozen voor Ascom, omdat de technologie perfect aansluit op de nieuwe werkwijze en zorgprocessen in het ziekenhuis. Om ervoor te zorgen dat de processen goed ondersteund worden door de nieuwe technologie, worden de zorgverleners van het ziekenhuis nauw betrokken bij de implementatie en optimalisatie van de nieuwe oplossingen. “Na het opstellen van een programma van eisen hebben we middels een marktconsultatie partijen laten meedenken over onze voorgenomen aanbesteding. Ascom was een van de partijen die na het vervolgproces is overgebleven. We kijken er naar uit om de aankomende jaren met hen samen te werken en de technologie verder te ontwikkelen”, aldus Joop Hamans, Manager kenniskern Inkoop.

“Tijdens de uitgebreide en succesvolle Proof of Concept werd het projectteam overtuigd van het gemak en de compleetheid van de oplossing en daarom hebben we gekozen voor Ascom”, zegt Egon Scheepers, klinisch fysicus van Amphia. “Voordelen voor de zorg zijn meer efficiency, minder meters lopen en meteen weten welke actie vereist is door de directe toegang tot relevante klinische alarminformatie. Door deze klinische informatie te gebruiken om het werkproces te optimaliseren, zal de patiënt meer privacy en een rustigere omgeving gaan ervaren, zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!