Witold Kepinski - 09 oktober 2018

Top-15 spelers in 2018 Gartner Supply Chain in Europa zijn bekend

De top-15 spelers in de 2018 Gartner Supply Chain van Europa zijn bekend. In de top-5 is Unilever marktleider. Daarna volgen Inditex, Nestle, H & M en Schneider Electric. De hekkensluiters zijn Novo Nordisk, L'Oréal, Diageo, BASF, Adidas, BMW, Reckitt Benckiser, Nokia. British-American Tobacco en Danone.

Dit onderzoek belicht de strategische en operationele supply chain-initiatieven van de top 15 bedrijven met hoofdkantoor in Europa, zoals opgenomen in de Gartner Supply Chain Top 25 voor 2018. Supply chain-leiders kunnen worden gestimuleerd door de geavanceerde werkwijzen van hun innovatieve en progressieve collega's.

Schneider Electric, wereldwijd specialist in energiemanagement en automatisering, is twee plaatsen gestegen op Gartner’s 2018 Supply Chain Top 15 in Europa en neemt daarmee nu de vijfde plaats in. De ranglijsten voor Europa werden aangekondigd op de jaarlijkse Supply Chain Executive Conference in Londen. “We zijn erg blij dat we in de Top 5 van Gartner’s Europese lijst staan. Het afgelopen jaar hebben wij een intensieve digitale transformatie doorgemaakt, die versneld werd door onze Smart Factory implementaties in Europa (en elders) als onderdeel van het Tailored Sustainable Connected 4.0 supply chain programma. De plaatsing op de ranglijst hebben wij volledig te danken aan de toewijding en inspanning van onze Global Suhpply Chain medewerkers, en hun individuele bijdrage aan uitstekende klant,- kwaliteits- en supplychainoplossingen”, zegt Mourad Tamoud, Executive Vice President, Global Supply Chain Operations bij Schneider Electric.

“Door de inzet van Schneider’s EcoStruxure oplossingen op onze eigen locaties konden we onze interne successen op het gebied van digitalisering aan onze klanten laten zien. We gaan wereldwijd door met de implementatie om impactvolle resultaten te behalen, uitstekende prestaties te leveren en bedrijfsgroei in onze eigen supply chains te ondersteunen. Zonder snelheid of innovatie te verliezen blijven we onze klanten ondersteunen in deze gedigitaliseerde industriële wereld”, vervolgt Mourad Tamoud.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!