Wouter Hoeffnagel - 10 oktober 2018

Magento Commerce Cloud geïntegreerd in Adobe Experience Cloud

Magento Commerce Cloud geïntegreerd in Adobe Experience Cloud image

Adobe integreert Magento Commerce in Adobe Experience Cloud. Dit stelt ondernemingen in staat om gepersonaliseerde winkelbelevingen te creëren. De integratie met de content management-, personalisatie- en analytics-oplossingen van Adobe Experience Cloud bieden mogelijkheden aan ondernemingen die winkelervaringen willen optimaliseren. Ook kondigt Adobe een grote update van het Magento platform aan gericht op MKB-bedrijven.

Met groeiende concurrentie en stijgende consumentenverwachtingen, concurreren merken nu op de kwaliteit van de beleving die zij klanten bieden bij alle interacties, zowel online als offline. De visie van Adobe op experience-driven commerce is dat bedrijven in staat moeten zijn om alle klantervaringen, van het begin tot het einde, te stroomlijnen om klantloyaliteit en groei van de onderneming te ondersteunen. “Consumenten verwachten dat iedere interactie met een merk contextueel, intuïtief en relevant is, maar bedrijven worstelen om consistente, gepersonaliseerde ervaringen te bieden over alle verschillende touch points”, stelt Mark Lavelle, senior vice president of commerce bij Adobe en voormalig CEO van Magento. “De innovaties die wij nu introduceren stellen bedrijven van iedere omvang en binnen iedere sector in staat om van elke ervaring een winkelervaring te maken.”

Enterprise functionaliteit

De eerste integraties tussen Adobe’s content management-, personalisatie- en analytics-oplossingen in Adobe Experience Cloud en Magento Commerce Cloud zijn vanaf nu beschikbaar en bieden ondernemingen de mogelijkheid om:

  • Aantrekkelijke winkelervaringen te bieden: De integratie met Adobe Experience Manager stelt grote merken in staat om aantrekkelijke winkelervaringen te creëren en beheren via ieder touch point binnen de gehele klantreis.
  • Klantervaring te personaliseren: Integratie met Adobe Target - waarbij gebruik is gemaakt van Adobe Sensei, Adobe’s AI en machine learning technologie - stelt ondernemingen in staat om contextueel relevante winkelervaringen te optimaliseren en leveren om klantloyaliteit te stimuleren en effectiever te concurreren.
  • Te anticiperen op klantwensen: Voorspellende analytics in Adobe Analytics, op basis van Adobe Sensei, helpen ondernemingen om klantdata proactief te monitoren en analyseren en op basis hiervan patronen te herkennen en toekomstig klantgedrag te voorspellen. Dit biedt ondernemingen inzicht in potentiële uitdagingen zoals specifieke verzendopties of voorraadtekorten en helpt hen nieuwe kansen beter te benutten.

Jordan Jewell, senior research analyst bij IDC: “De gecombineerde functionaliteit van Magento en Adobe stelt bedrijven in staat om zich te differentiëren met zeer gepersonaliseerde, klantgerichte winkelervaringen. Hierbij kunnen zij diepgaande inzichten benutten om tijdige, contextuele, aantrekkelijke winkelervaringen te bieden binnen de gehele klantreis. Met de snelle veranderingen die momenteel plaatsvinden binnen de digitale commerce markt, moeten bedrijven van iedere omvang serieus nadenken over hoe zij de meest aantrekkelijke en gestroomlijnde winkelervaringen kunnen bieden aan hun klanten.”

Functionaliteit voor het MKB

De nieuwste versie van het Magento platform, dat de basis vormt voor Magento Commerce Cloud, is uitgebreid op basis van onder meer feedback van klanten. Het vernieuwde platform biedt retailers en ontwikkelaars nieuwe mogelijkheden voor het creëren en leveren van ervaringen. Retailers en ontwikkelaars kunnen met het platform:

  • Snel aantrekkelijke website content te creëren: Online marketeers willen meer inbreng hebben bij het ontwikkelen van online ervaringen op de website en willen toegang tot creatietools die hen in staat stellen om voortdurend nieuwe web-content te ontwerpen, testen en lanceren. De nieuwe PageBuilder, een drag-and-drop bewerkingstool voor web-content, stelt retailers in staat om een goede winkelervaring te leveren zonder creatieve grenzen of ondersteuning van het ontwikkelteam. Merken die willen profiteren van volledige cross-channel contentcreatie, distributie en lifecycle management kunnen nu de voordelen van de integratie met Adobe Experience Manager benutten.
  • Mobiele ervaringen met een hoge conversie te creëren: Terwijl mobile commerce blijft groeien, worstelen retailers met lage conversieratio’s en de complexiteit van het ontwikkelen en beheren van meerdere ervaringen voor meerdere kanalen. De nieuwe Magento Progressive Web Application (PWA) Studio stelt retailers en ontwikkelaars in staat om betrouwbare, snelle en aantrekkelijke mobiele ervaringen te creëren om de conversieratio’s en de engagement te verhogen.
  • Het betalings- en risicobeheer te stroomlijnen: Retailers hebben moeite om de adoptie van alternatieve betalingsdiensten en digitale portemonnees bij te houden en dit resulteert in frustraties bij consumenten tijdens het afrekenen. Met de introductie van Magento Payments kunnen retailers nu direct betalingen van klanten accepteren. Retailers profiteren bovendien van het aanbieden van de juiste aanbiedingen, het beheer van activiteiten met minimale inspanningen en de bescherming tegen fraude en terugboekingen.
  • Het bereiken van nieuwe doelgroepen: Magento biedt nu integratie met Amazon Sales Channel waardoor retailers probleemloos Magento winkels kunnen synchroniseren om het bereik te vergroten en via verschillende kanalen effectief te promoten, verkopen en orders afhandelen. Integratie met Google Merchant Center en advertentiekanalen voor Google Smart Shopping campagnes stellen retailers in staat om branded campagnes te ontwikkelen en adverteren.
  • De performance en gebruiksvriendelijkheid te verbeteren: De introductie van Bulk API’s en asynchrone API’s verbeteren de gebruiksvriendelijkheid en performance van integraties met Magento. De nieuwe release is ook een belangrijke investering in Magento Open Source met belangrijke functionaliteit zoals multi-source voorraad, PWA en GraphicQL, maar ook ElasticSearch en Rabbit Message Queues.
  • Het stroomlijnen van het beheer van productinformatie en reviews: Met de toevoeging van Akeneo PIM en Yotpo ratings en reviews van het Magento Premier Technology Partner programma kunnen retailers de toegevoegde waarde benutten van hoogwaardige productinformatie en validatie via social media om de conversie te maximaliseren en het aantal retourzendingen te minimaliseren.
  • Het analyseren en optimaliseren van winkelervaringen: Analytics en optimalisatiemogelijkheden voor grote ondernemingen zijn nu ook beschikbaar voor kleinere ondernemingen. De integratie van Launch, van Adobe, met Magento helpt retailers om snel commerce data te analyseren en de winkelervaringen te optimaliseren.
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!