Dimension Data benoemt Nemo Verbist tot nieuwe Group Executive
12-10-2018

Dimension Data benoemt Nemo Verbist tot nieuwe Group Executive

Dimension Data, technologie-integrator en managed services provider, heeft de benoeming aangekondigd van Nemo Verbist als zijn nieuwe Group Executive voor Customer Experience (CX) en Digital Workplace (DW). Zijn benoeming is van kracht vanaf 1 november 2018, wanneer hij verantwoordelijk zal zijn voor het leveren van de visie, strategie en Go-To-Market (GTM) -uitvoering voor de CX- en DW-praktijken.

Verbist, die in 2006 bij Dimension Data kwam werken, is een ervaren leider met een solide reputatie van meer dan 20 jaar ervaring in de verkoop van complexe ICT-oplossingen ter ondersteuning van zakelijke doelstellingen. Hij heeft een breed scala aan rollen vervuld in strategie en verkoop in België en in het bredere Europese theater, aldus Dimension Data.

In zijn laatste functie leidde hij de CX- en DW GTM-praktijken in heel Europa en leverde hij een belangrijke bijdrage aan de algehele Europese GTM-strategie en -uitvoering. Voorafgaand aan de Europese rol van CX en DW was Verbist de Belgische General Manager voor Euricom, een volledig in eigendom zijnd Dimension Data-bedrijf, dat zich toelegt op applicatie-ontwikkeling voor bedrijfsapplicaties en mobiele apps.

In een reactie op zijn benoeming zei Verbist: "Vandaag zien we een verschuiving van individuele productiviteit naar flexibele teamproductiviteit. Kunstmatige intelligentie, machine learning en chatbots zijn enkele van de belangrijkste technologieën die digitale bedrijven in staat stellen productiever en klantgerichter te zijn. Ze stellen medewerkers in staat zich te concentreren op taken die direct toegevoegde waarde bieden. Onze klanten willen technologie gebruiken die hen helpt beslissingen te nemen op basis van realtime gegevens. Zowel CX als DW zijn twee hoofdgebieden die deze verandering leiden, dus ik ben verheugd dat ik ben geselecteerd voor deze rol, waar ik een belangrijke mogelijkheid heb om de reizen van onze klanten in deze ruimte te versnellen ".

Dim sum Data Group Chief Operating Officer voor Go-to-Market, Paolo Masselli, zei: "We zijn verheugd dat Nemo ons Executive-team heeft vervoegd. Zijn solide ervaring en vasthoudendheid met klanten zullen een belangrijke onderscheidende factor zijn voor ons om onze GTM-praktijken vooruit te helpen."

Door: Witold Kepinski

Terug naar nieuws overzicht