Redactie - 18 oktober 2018

Canalys Channel Partner of the Year Awards uitgereikt

Channel onderzoeksbureau Canalys heeft de winnaars aan van de Candefero Channel Partner of the Year Awards voor EMEA bekend gemaakt. Deze prijzen erkennen hoge prestaties van de kanaalpartners van de regio op een aantal gebieden. De winnaars werden geëerd in de Spaanse stad tijdens het elfde Canalys Channels Forum EMEA , het grootste onafhankelijke kanalenevenement in de regio. Het forum was opnieuw uitverkocht en had meer dan 1.000 van de beste channelpartners, distributeurs en leveranciers uit bijna 25 landen in EMEA aangetrokken.

Canalys Chief Analyst Alastair Edwards zei: "Dit jaar erkende de Channel Partner of the Year Awards de breedte en diepte van expertise in het EMEA-kanaal. Van bijzonder belang is de manier waarop partners in EMEA nieuwe vaardigheden ontwikkelen en nieuwe diensten voor klanten creëren. We hebben nieuwe beloningscategorieën geïntroduceerd om de veranderingen en uitdagingen te herkennen die partners moeten aanpakken om hun activiteiten te blijven uitbreiden met nieuwe technologieën en processen."

De Candefero Channel Partner of the Year Awards vestigen de aandacht op uitstekende prestaties op specifieke gebieden: groei, innovatie en transformatie, cloud, impact en nieuwe technologie, samen met een algemene Channel Partner of the Year award. Winnaars werden gekozen uit de vele nominaties ontvangen door een panel van ervaren Canalys-kanalenanalisten. Hun onderzoek ging na hoe elke partner duurzame investeringen had gedaan voor de toekomst, de prestaties, de aangetoonde expertise en de resulterende bedrijfswaarde die voor zijn klanten werd gegenereerd.

Advania werd aangekondigd als de algemene Candefero-kanaalpartner van het jaar, en erkende de uitmuntendheid van het bedrijf op het gebied van strategie, financiële prestaties en transformatie. CEO Gestur G Gestsson zei: "We zijn verheugd om de algemene Partner van het Jaar-prijs te winnen. We hebben de afgelopen 12 maanden de omzet met 60% verhoogd en winst met een vergelijkbare marge. We zijn overgestapt naar de cloud en 60% van onze klanten is nu bezig met maandelijkse facturering, met een klantenbindingspercentage van 93%."

Growth Partner van het jaar werd toegekend aan Softcat. CEO Graeme Watt zei: "Softcat is buitengewoon goed blijven groeien en heeft in het afgelopen fiscale jaar een omzet van US $ 1 miljard bereikt. We willen organisch en winstgevend groeien."

Cloud Partner van het jaar ging naar K2netsolutions in Oostenrijk. CEO Georg Karner zei: "K2netsolutions begon zijn reis in de cloud in 2014 en migreerde de eerste klant in 2015. Sindsdien zijn we succesvol geëvolueerd van een traditionele reseller naar een cloud- en managed services-provider."

ITMaster of South Africa werd Innovation and Transformation Partner of the Year genoemd . Emmanuel Pillay, Executive Director, zei: "ITMaster werd in 2001 opgericht door drie ondernemers, van wie er twee nog steeds bij de organisatie zijn. ITMaster heeft groei niet altijd gemakkelijk gevonden, maar we hebben ons uitgebreid om alle negen provincies te dekken en leiding te geven aan innovatieve onderwijsprojecten in Zuid-Afrika. "

Econocom won in een nieuwe categorie de prijs voor New Technology Partner of the Year . Marc Bringuier, Strategic and International Partnership Manager, zei: "Econocom heeft een nieuwe entiteit gecreëerd die zich richt op AR en VR om onze klanten in staat te stellen de transformatie van hun organisaties te versnellen en actief bij te dragen aan de toepassing van nieuwe toepassingen van mixed reality in organisaties. Onze oplossingen combineren hardware, software, services, leasing van applicaties en mobiel apparaatbeheer in één enkele aanbieding. "

De nieuwe Impact Partner of the Year- prijs ging naar Centralpoint uit Nederland voor zijn baanbrekende werk om mobiele telefonieproducten te recyclen om weer in de economie te krijgen. Marcel Joosten (foto), CMO, zei: "We wonnen het contract van de Nederlandse overheid om te recyclen vanuit zeven provincies en twee overheidsdepartementen. We werken samen met Closing the Loop om terug te strippen en te recyclen en om tot een proces zonder grondstoffen te komen ."

Het Canalys-kanalenforum in Barcelona bevatte ingepakte keynote-sessies, meer dan 2000 een-op-een vergaderingen en een spectaculair CCF Celebration-feest. Het hele evenement werd beheerd met behulp van de Canalys Event-app , die de nieuwe AI-chatbot "Fero" bevat. De app is beschikbaar voor leveranciers en kanaalpartners om te gebruiken tijdens hun eigen partnerevenementen.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!