Witold Kepinski - 18 oktober 2018

Twilio koopt SendGrid e-mail API-platform

Twilio en SendGrid hebben aangekondigd dat ze een definitieve overeenkomst voor Twilio zijn aangegaan om SendGrid aan te schaffen in een all-stock transactie ter waarde van ongeveer 2 miljard dollar.

Bij de omwisselverhouding van 0,485 aandelen van de gewone Aandelen van Twilio A per aandeel gewone aandelen van SendGrid staat deze prijs gelijk aan ongeveer $ 36,92 per aandeel op basis van de slotkoersen van vandaag. De transactie zal naar verwachting in de eerste helft van 2019 worden afgerond.

Het toevoegen van het e-mail API-platform aan cloud communicatieplatform kan enorme waarde genereren voor de gecombineerde klantenbestanden zo beweren de twee partners. Het resulterende bedrijf zou ontwikkelaars een enkel, best-in-class platform bieden om al hun belangrijke communicatiekanalen te beheren - spraak, berichten, video en nu ook e-mailen. Samen drijven de bedrijven momenteel meer dan een half triljoen klantinteracties op jaarbasis.

"In toenemende mate vragen onze klanten ons om al hun strategische communicatie-uitdagingen op te lossen, ongeacht het kanaal. E-mail is een essentieel communicatiekanaal voor bedrijven over de hele wereld en daarom was het voor ons belangrijk om deze mogelijkheid in ons platform op te nemen ", zegt Jeff Lawson, medeoprichter en algemeen directeur van Twilio. "De twee bedrijven delen dezelfde visie, hetzelfde model en dezelfde waarden. Wij geloven dat dit een unieke kans is om de twee toonaangevende op ontwikkelaars gerichte communicatieplatformen bij elkaar te brengen om het onbetwiste platform van keuze te creëren voor alle bedrijven die hun klantbetrokkenheid willen transformeren."

"Dit is een geweldige dag voor alle SendGrid-klanten, -medewerkers en -aandeelhouders", aldus Sameer Dholakia, de CEO van SendGrid. "Onze twee bedrijven hebben altijd een gemeenschappelijk doel gedeeld: het creëren van krachtige communicatie-ervaringen voor bedrijven door ontwikkelaars in staat te stellen eenvoudig communicatie in te bedden in de software die ze bouwen. Onze missie is om onze klanten te helpen bij het leveren van communicatie die betrokkenheid en groei stimuleert, en deze combinatie zal ons in staat stellen om die missie voor onze klanten te versnellen. "

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!