HP business is altijd partner business

HP business is altijd partner business

19-10-2018 | door: Witold Kepinski

HP business is altijd partner business

HP blijft zijn focus sterk houden op de verkoop via het partnerkanaal. Succesvolle business met goede producten is alleen mogelijk met goede en kritische feedback van klanten en partners. Daarom weet HP verder te groeien in de markt voor pc’s en printing. Dit zegt Nick Lazaridis, de Europese baas van HP, tijdens het Canalys Channels Forum 2018 in Barcelona in gesprek met Dutch IT-channel.

Nick Lazaridis is alweer twee jaar werkzaam als President van HP EMEA. De Australische topmanager heeft meer dan twintig jaar ervaring in de IT Business. Hij heeft tal van leidinggevende functies bekleed op het gebied van strategie, verkoop en management bij verschillende hardware leveranciers zoals AMD, Lenovo, Dell en Acer. Met zijn uitgebreide kennis voert hij HP EMEA en de betrokken Business Partners aan.

Security

HP wist de laatste kwartalen door te groeien, wereldwijd is het volgend Gartner na Lenovo de grootse PC-leverancier. HP heeft volgens marktonderzoeksbureau IDC een nummer 1-positie in de EMEA met een marktaandeel van 28,3 procent. Sterke resultaten in notebooks, op de voet gevolgd door desktops, verhoogden de resultaten van HP. Lazaridis zegt dat dit wordt bewerkstelligd doordat HP als multinational met zijn business partners innovatief goed bezig is, zoals het aantrekkelijk design en krachtige security van PCs. Zo zitten in HP devices als notebooks en desktops ingebouwde end-to-end HP-beveiligingsservices die bescherming bieden tegen ontwikkelende malwaredreigingen met de zelfherstellende BIOS en de HP endpoint-beveiligingscontroller. Klanten krijgen bescherming door hardware-gebaseerde beveiligingsoplossingen die helpen vitale processen draaiende te houden, zelfs als malware ze probeert te stoppen. Lazaridis: “Daardoor kunnen klanten veilig in hun ‘digital workspace’ werken, zoals via een Device as a Service (DaaS) model. Daarnaast staat duurzaamheid van productie van pc’s en printing toepassingen hoog in het vaandel, wat door klanten enorm wordt gewaardeerd.”

Partner driven

HP business is partners business, benadrukt Lazaridis. “Nu wordt 87 tot bijna 90 procent van de HP omzet indirect gedaan. Onze partners waarderen dat. Er zijn business partners die inmiddels 25 tot 30 jaar zaken met HP doen. Dat komt omdat het bij HP alles gaat draait om klanten en de partners. We bouwen aantrekkelijke producten op basis van feedback van klanten en van partners, zoals via het Partner Advisory Board. Het go-to-market model van HP is ‘partner driven’.”

DaaS

Lazaridis zegt dat er voor HP business partners veel meer te halen valt zoals met Device as a Service (DaaS) voor de digital workspace (mobiele en vaste werkplekken). HP Device as a Service (DaaS) is volgens Lazaridis een modern servicemodel dat vereenvoudigt hoe organisaties hun werknemers uitrusten met de juiste hardware, ondersteuning en levenscyclusdiensten. HP's doel is om de productiviteit en veiligheid van eindgebruikers te verbeteren klanten en IT voorzien van voorspelbaarheid qua prestaties, wendbaarheid en kosten. Als onderdeel van HP DaaS biedt Proactive Management met HP TechPulse multi-OS device beheerservices, uitgebreide inzichten en rapporten voor apparaten.

Printing

Lazaridis zegt dat business partners ook goed zaken kunnen doen met de A3 en de 3D printing toepassingen. “Zo is het A3 portfolio uitgebreid met de technologie van Samsung dat inmiddels goed geïntegreerd is binnen het HP printing portfolio. Ook heeft HP meer kennis van managed print services contracten voor de A3 markt via de aankoop van het Britse Apogee. Na de overname van Apogee blijft dit een apart bedrijf en opereert het zelfstandig, waarbij ze ook concurrerende printing oplossingen verkopen, dus niet alleen maar HP. We kunnen met de diepgaande kennis van Apogee nog beter begrijpen wat eindgebruikers op het gebied van printing diensten echt willen, zodat we de beste toepassingen kunnen bieden. Die kennis kunnen we ook delen met onze ander resellers. Hoe meer hiervan leren, des te sneller kunnen HP en de business partners verder groeien.”

Door: Witold Kepinski

Terug naar nieuws overzicht
Hardware