Redactie - 19 oktober 2018

PharmaPartners en Vtel telecom slaan handen ineen

Communicatiespecialist Vtel en zorg-ICT leverancier PharmaPartners Huisartsenzorg bundelen hun krachten om de efficiëntie, het gebruiksgemak en de bereikbaarheid van huisartsenpraktijken (Medicom) en huisartsenposten (Hapicom) te vergroten.

De partijn tekendeneen samenwerkingsovereenkomst voor een vergaande integratie tussen huisartsinformatiesysteem Medicom van PharmaPartners en de Vcare-communicatiesuite van Vte. Alex Damaschek, commercieel directeur Vtel (l) en Dorinda van Oosten, general manager PharmaPartners Huisartsenzorg (r), ondertekenen de samenwerkingsovereenkomst.

Huisartsen en doktersassistenten kampen met hoge werkdruk op de huisartsenpraktijk en de huisartsenpost. Een geïntegreerd telefonie- en zorginformatiesysteem kan helpen om die werkdruk sterk te verlagen. Dooronder water’ informatie uit te wisselen, kan de doktersassistent bijvoorbeeld zien wie er belt en kan snel het juiste patiëntendossier in Medicom worden geopend. Dat scheelt tijd. Als gevolg daarvan worden de wachtrijen korter, neemt de bereikbaarheid toe en de ervaren werkdruk af. De integratie die daarvoor nodig is gaan PharmaPartners Huisartsenzorg en Vtel samen realiseren. “Met de huisartsen die onze gebruikers vertegenwoordigen in de Commissie Applicatiebeheer Medicom spreek ik dikwijls over mogelijkheden om de efficiëntie op de huisartsenpraktijk te verhogen. Met deze samenwerking geven we invulling aan die behoefte en bieden we onze klanten de mogelijkheid om hierin een flinke slag te maken”, aldus Dorinda van Oosten, general manager PharmaPartners Huisartsenzorg.

De contouren voor de integratie worden in samenspraak met Medicom-gebruikers geschetst. Zij verwachten dat deze hen veel snelheid en tijdwinst zal opleveren. Roel Hendrikx, product manager bij PharmaPartners: ”Als je weet wie er belt bij een inkomend gesprek, scheelt dat een aantal vragen en muisklikken. Klanten verwachten hierdoor gemiddeld 20 seconden per inkomend gesprek te besparen. Doorgerekend bespaart een gemiddelde praktijk dan al snel tussen de 35 en 45 minuten per dag.”
Gordon Oron, praktijkadviseur bij PharmaPartners, denkt al een paar stappen vooruit: “Ik verwacht dat mijn assistenten die bespaarde tijd kunnen gebruiken voor andere werkzaamheden, zoals het afhandelen van e-Consulten. Dat maakt het werk voor hen ook een stuk leuker. Daarnaast zullen zij hun administratieve werkzaamheden voor 17.00 uur af hebben.”

“Aanvullend op de Vcare-modules Call Back, waarmee het aantal telefoontjes beter over de dag verspreid kan worden, en Pharma Repeat om herhaalrecepten snel en goed te kunnen afhandelen, verbetert de koppeling de bereikbaarheid van de praktijk enorm”, aldus Alex Damaschek. Door de samenwerking met PharmaPartners wordt de Vcare-oplossing direct toepasbaar voor alle huisartsen, gezondheidscentra en huisartsenposten die met Medicom of Hapicom werken.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!