Wouter Hoeffnagel - 25 oktober 2018

Valid helpt Mosa beter wereldwijd zaken te doen met Office 365

Valid helpt Mosa beter wereldwijd zaken te doen met Office 365 image

De legacy kantoorautomatisering van tegelfabrikant Koninklijke Mosa is vernieuwd. Valid heeft een nieuwe oplossing uitgerold op basis van Office 365. De nieuwe omgeving ondersteunt de wereldwijde groeiambities van Mosa. Mosa heeft 640 medewerkers en is in 30 landen wereldwijd actief.

De ICT-strategie van Mosa ondersteunt het realiseren van meer sales, meer verkooppunten en beter mobiel werken. Mosa zocht een platform dat de gehele organisatie beter in staat stelt samen te werken, informatie te delen en elkaar gemakkelijker te vinden. Niet alleen de infrastructuur was aan vernieuwing toe maar ook de manier waarop e-mail was ingericht.

Office 365

De keuze is gevallen op Office 365 van Microsoft. De implementatie is uitgevoerd door Valid, dat eigen tools en scripts heeft ingezet om de implementatie te versnellen. Hierbij werden vier miljoen bestanden overgezet en 350 persoonlijke en 600 functionele mailboxen geconsolideerd. Daarnaast werden vijf domeinnamen geconsolideerd tot www.mosa.com. Tot slot heeft Valid geholpen bij het geven van voorlichting en training van gebruikers. Patrick Wenmeckers, IT Manager bij Mosa: “Valid heeft bewezen expertise in Office 365 implementaties."

Valid heeft vooraf de belangrijkste stakeholders van Mosa meegenomen naar het Microsoft-kantoor voor een Customer Immersion Experience sessie en een diepgaande kennismaking met de kenmerken en mogelijkheden van de nieuwe omgeving. Overigens heeft Valid nu gecertificeerde Microsoft Customer Experience Managers in dienst die dit in eigen huis kunnen realiseren.

Winst

De overstap op Office 365 was niet ingegeven door de wens kosten te besparen. De winst zit vooral in de sterk verbeterde handelingssnelheid, eenvoudiger ICT en effectiviteit. Ook is de behoefte aan IT support sterk teruggelopen en gaan offertes sneller de deur uit of worden ter plekke bij de klant opgesteld. Communicatie met de backoffice gaat per Skype, wat de samenwerking vergemakkelijkt. "Wij zien de business versnellen en toenemen. Precies wat we wilden bereiken", aldus Wenmeckers.

Het project heeft de volgende resultaten opgeleverd:

  • De IT-omgeving is vereenvoudigd
  • Het aantal supportvragen is teruggedrongen
  • Het bedrijf heeft meer innovatiekracht bij een gelijkblijvende OPEX
  • Het sales proces is versneld
  • Medewerkers kunnen meer offertes uitbrengen
  • Werknemers kunnen nu plaats- en tijdonafhankelijk werken
  • De bedrijfscultuur is versterkt

Bent u benieuwd wat heeft Mosa tijdens het proces heeft geleerd en wat beter kan? Lees hier de uitgebreide case story.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!