Wouter Hoeffnagel - 27 oktober 2018

Cloudya maakt cloudtelefonie beschikbaar op ieder platform

NFON, aanbieder van telefoniesystemen uit de cloud, lanceert Cloudya. Het product biedt een geïntegreerde gebruikersinterface die cloudtelefonie beschikbaar maakt op ieder platform. Dit maakt het voor gebruikers eenvoudiger van cloudtelefonie gebruik te maken.

De markt voor cloud telefonie-oplossingen is nog jong en groeit continu in Europa. De jaarlijkse groei bedraagt 16 procent en voor 2022 worden er 26 miljoen cloud telefoonaansluitingen verwacht. Deze ontwikkeling wordt verder versterkt door de nog steeds toenemende trend van mobiele communicatie en continu veranderende werkpraktijken.

Gericht op de digitale werkomgeving van morgen 

“De markt schreeuwt letterlijk om oplossingen die deze ontwikkelingen aankunnen”, zegt Markus Krammer, Vice President Product & New Business. “Oplossingen die aan deze behoefte kunnen voldoen met eenvoudige en handige tools en zo digitalisering, transformatie en efficiëntie-verbetering van Europese bedrijven bevorderen en ondersteunen, zijn enorm handig in een steeds complexere en snellere werkomgeving. Cloudya staat voor apparaat-onafhankelijke en intuïtieve communicatie met een speciale focus op absoluut eenvoudig gebruik - altijd, overal en op elk apparaat. Cloudya is de basis voor toekomstige geïntegreerde samenwerkingsdiensten en werd ontwikkeld voor de digitale werkomgeving van morgen, met onder meer screen sharing, chat en video.”

Gebruikers kunnen vanaf ieder apparaat en iedere locatie inloggen op Cloudya. Hierbij kan gebruik worden gemaakt van de desktop-app, mobiele app, webapplicatie of een bureautelefoon op de werkplek.

WebRTC

Cloudya is gebaseerd op de nieuwste web-technologieën zoals WebRTC (Web Real-Time Communication). Updates voor de gehele Cloudya suite kunnen hierdoor eenvoudig worden uitgerold naar eindgebruikers, ongeacht hun besturingssysteem, webbrowser of app. Ook biedt NFON met Cloudya voor het eerst een Europabreed en homogeen tariefmodel. “Cloudya is de uniforme en centrale communicatie-interface voor de gebruikers”, zegt César Flores Rodríguez, Chief Sales Officer van NFON. “Cloudya is veel meer dan alleen een nieuw product. Cloudya is een essentieel onderdeel van een paradigmawisseling dat ons zal helpen de groeiende markt in Europa te bedienen en zal bijdragen aan het bereiken van ons doel: de Europese markt domineren. De nieuwe vrijheid van bedrijfscommunicatie is eenvoud, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid. Dit omvat bijvoorbeeld eenvoudige en uitgebreide log-in, plug-and-play implementatie, intuïtieve bediening, vrije apparaat-keuze, maximale beschikbaarheid, de hoogst mogelijke standaarden voor gegevensbeveiliging en nog veel meer.”

Cloudya is vanaf 1 november 2018 beschikbaar voor Chrome. Tot 1 februari 2019 worden achtereenvolgend de mobiele apps voor iOS (vanaf 10.0) en Android (vanaf 7.0) en de desktop apps voor MacOS (vanaf 10.12) en Windows 10 inclusief de browserversies voor Safari en Firefox gelanceerd.

Lenovo Channel Campagne vierkant Sophos 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BN + BW
Lenovo Channel Campagne liggend

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!