Wouter Hoeffnagel - 27 oktober 2018

Chatbot Eva helpt nieuwe werknemers op weg

Chatbot Eva helpt nieuwe werknemers op weg image

Talmundo, een Europese aanbieder van onboarding oplossingen, lanceert een chatbot om vragen van nieuwe medewerkers te beantwoorden. Nieuw personeel kan hierdoor op hun eerste werkdag of in de aanloop hiernaar toe vragen stellen aan de chatbot. De chatbot is tijdens een bètafase getest bij verschillende klanten en is nu geïntegreerd in Talmundo's onboarding software.

De chatbot, genaamd 'Eva', kan drukke nieuwe medewerkers informeren over alle belangrijke informatie voor hun nieuwe baan. Denk hierbij aan basisvragen als 'Hoe kom ik op kantoor?' tot meer specifieke vragen zoals 'Waar kan ik mijn salarisstrook vinden?', maar ook kantoor- en afdelingsspecifieke vragen zoals 'Hoe werkt het prestatie-evaluatiesysteem?'.

Antwoorden afstemmen

Eva stemt haar antwoorden af op verschillende factoren, zoals de locatie van het kantoor waar de nieuwe medewerker werkzaam is, de functiebenaming en senioriteit. Eventuele vragen die niet kunnen worden beantwoord door de chatbot worden doorgestuurd naar het HR-team of een aangewezen contactpersoon. Bedrijven kunnen Eva personaliseren door haar naam te veranderen of uiterlijk aan te passen.

De chatbot helpt ook inzichten te geven aan HR-managers. Het Talmundo admin dashboard helpt HR-managers te achterhalen welke informatie nieuwe werknemers nodig hebben en op welk moment zij aan deze informatie behoefte hebben. Ook helpt Eva bij het administratieve aspect van het onboarding proces en herinnert nieuwe medewerkers aan de formulieren die ze nog moeten invullen of taken die ze nog moeten uitvoeren.

Doorontwikkelen

Talmundo kondigt aan Eva te zullen blijven doorontwikkelen en de database met vragen te blijven uitbreiden. Ook wordt de interpretatie van verschillende variaties van verzoeken verder verbeterd.

"Het doel achter de integratie van Eva in Talmundo's onboarding technologie is het brengen van innovatie en eenvoud in het onboarding proces door het elimineren van verouderde aannemingsmodellen en het verbeteren van de wervingservaring voor zowel HR als nieuwe medewerkers", aldus Stijn De Groef, CEO van Talmundo.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!