Aera zorgt voor de herdefinitie van de bedrijfsstrategie
29-10-2018 | door: Hans Steeman
Deel dit artikel:

Aera zorgt voor de herdefinitie van de bedrijfsstrategie

Aera, een Californische startup onder leiding van Anaplan-veteraan Frederic Laluyaux, (president & CEO) heeft zich ten doel gesteld bedrijven naar de volgende fase van de automatisering te nbrengen. Frederic: “Veel ondernemers bewandelen de automatiseringsweg voor hun supply chain met een stap bij stap benadering. Steeds kleine verandering. Dit zorgt ervoor dat een structurele verandering achterwegen blijft, en bestaande bedrijven nooit kunnen concurreren met nieuwe toetreders die geen last hebben van legacy-systemen. Aera, help dit dilemma te doorbreken.”

Frederic vat de huidige problematiek ook compact samen. "De digitalisering van bedrijfsprocessen blijft een zorgenkind, mede doordat systemen zoals Oracle en SAP de spil blijven van de hele procesgang. Nieuwe toetreders denken vanuit een ander perspectief en dragen deze last niet met zich mee. Zij acteren daardoor sneller en efficiënter. Bij bedrijven die op deze ouderwetse manier werken, zitten medewerkers met hun ogen uren per dag achter een laptop te wachten totdat systemen de gewenste informatie ophoesten, een strategie waarbij het ene probleem vaak weer een volgende veroorzaakt."

AI

De Aera BI-oplossing, voorheen ook bekend als Fusion OPS, bestaat uit een fijn netwerk van crawlers veredeld met AI-technologie, Het zijn de crawlers van het system die alle bedrijfsactiviteiten haarfijn analyseren en de zwakke plekken en stagnaties in de supply chain ontdekken. Vervolgens doet de ingebouwde kunstmatige intelligentie (AI) de rest. De AI-technologie verzamelt, indexeert en harmoniseert met een crawler de transacties van complexe bedrijfssystemen en de daarop aangesloten externe bronnen om bedrijven te helpen operationele en strategische beslissingen te nemen. Werknemers wachten dus niet langer op output uit ERP-systemen, maar krijgen concrete voorstellen en oplossingen voorgeschoteld. In plaats van data en tools waarmee hij werkt, krijgt de werknemer nu aanbevelingen. De gebruiker overweegt de opties en reageert er op met een antwoord.

Een belangrijk voordeel is bovendien dat de kennis van het bedrijf nu in de systemen en niet langer in de medewerker zit. Neemt momenteel een werknemer strategische kennis mee als hij ene bedrijf verlaat en laat jij een gat voor de opvolger achter, na de automatisering is de afhankelijkheid van persoonlijke kennis een stuk minder.

SalesForce

Daarmee is Aera een krachtige aanvulling op het SalesForce platform zo beweert Laluyaux. "Dankzij de oplossingen zijn prognoses en strategische aanbevelingen altijd geoptimaliseerd, Daarmee wordt het verschil in de markt gemaakt. Aera brengt zijn oplossing als een SaaS-oplossing vanuit de cloud. Alle bedrijfskritsiche informatie wordt versleuteld in de cloud verwerkt, zodat veiligheidsrisico’s geminimaliseerd worden."

Door: Hans Steeman

Terug naar nieuws overzicht