Witold Kepinski - 31 oktober 2018

Extreme Networks onthult nieuw 'Dojo' trainingsprogramma voor partners

Extreme Networks heeft het Extreme Dojo programma gelanceerd, een nieuw online trainingsprogramma voor wereldwijde partners dat bestaat uit op competenties gebaseerde curricula die worden geleverd in hapklare videomodules.

Het Extreme Dojo programma is een nieuw online trainingsprogramma voor wereldwijde partners, bestaande uit op competenties gebaseerde lessen, verdeeld in toegankelijke videomodules. Alle vier de lesniveaus van Extreme Dojo bieden op moderne en boeiende wijze basis- en commerciële kennis over Extreme’s businessmodel, oplossingsportfolio en verticale positionering. Ook reikt het programma verkoopstrategieën aan voor Extreme’s oplossingen. Partners die de gratis cursussen afronden krijgen beter inzicht in de oplossingen van Extreme, waardoor ze klanten beter kunnen ondersteunen bij hun digitale transformatie.

Extreme Dojo is oorspronkelijk ontworpen om Extreme Networks-medewerkers te trainen, maar is nu toe te passen op de wereldwijde partnergemeenschap van het bedrijf en draagt bij aan de afstemming van de go-to-market strategie in alle regio’s. De nieuwste versie is aangepast op basis van een pilotprogramma dat werd afgerond door meer dan honderd partners. Elk van de vier banden staat voor een specifiek aspect van het Extreme-businessmodel en binnen de niveaus zijn meer specifieke trainingen te vinden die zijn afgestemd op individuele functieprofielen en verantwoordelijkheden. Zodra alle niveaus zijn afgerond worden partners erkend voor hun prestaties en komen ze in aanmerking voor verschillende beloningen.

Programma-elementen

Niveau 1, witte band: fungeert als de initiële onboarding en biedt een overzicht van het bedrijf, de waardepropositie, partnerrollen en -verantwoordelijkheden en uitleg over de samenwerking met het Global Technical Access Center (GTAC) van de organisatie.

Niveau 2, gele band: biedt een overzicht van het Extreme Partner Program en bijbehorende voordelen, inclusief Extreme Partner Rebates, specialisatieprogramma’s, Not for Resale-programma’s (NFR), dealregistratie, het Marketing Development Funds-programma (MDF) en PartnerWorks.

Niveau 3, groene band: evalueert tools die inzicht bieden in Extreme’s productenprijslijst, BMI-configuratie, implementatie- en branding-richtlijnen, en het Partner Marketplace-aanbod om ondersteuning te bieden bij het sluiten van deals en  het plannen van implementaties.

Niveau 4, blauwe band: omvat uitvoerige oplossingsoverzichten en trainingen gericht op klanteninzichten om partners te helpen salescertificaten te behalen.

Huidige Extreme-partners komen in aanmerking om mee te doen aan de Partner Dojo, die op 8 november 2018 start. In E360, Extreme’s partnerapp, zit een Dojo-kanaal met nieuws en updates en worden wedstrijden georganiseerd die partners belonen voor hun deelname. E360 is te downloaden via de Apple- and Google Play-app stores.

Lees meer op de site van Extreme Networks.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!