Insight maakt kwartaalcijfers bekend

09-11-2018 | door: Wouter Hoeffnagel

Insight maakt kwartaalcijfers bekend

Insight Enterprises maakt de financiële resultaten bekend voor het afgelopen derde kwartaal, eindigend op 30 september 2018. In het derde kwartaal van 2018 daalde de netto-omzet met minder dan 1%, terwijl de brutowinst met 4% steeg en het bedrijfsresultaat met 21% toenam. De resultaten zijn te danken de aanhoudend sterke vraag naar diensten als Insight Intelligent Technology Solutions, evenals een stijgende verkoop van clouddiensten en software-onderhoud. Deze groei van de diensten compenseerde de daling in de softwareverkoop vanwege de impact van de invoering van ASC 606, waardoor de netto-omzet verder is toegenomen.

De verwaterde winst per aandeel van 0,89 dollar steeg met 44% in vergelijking tot hetzelfde kwartaal uit het voorgaande jaar. De aangepaste verwaterde winst per aandeel van 0,91 dollar nam met 25% toe. De kasstromen uit operationele activiteiten in de eerste negen maanden van 2018 bedroegen 247,2 miljoen dollar in vergelijking met contanten die in de eerste negen maanden van 2017 werden gebruikt voor operaties van 323,6 miljoen dollar.

Stevig concurreren

"We zijn wederom zeer verheugd dat we sterke winstprestaties kunnen melden. Ook dit kwartaal hebben onze wereldwijde teams het heel goed gedaan om onze omzet te behouden, onze brutomarges te vergroten en onze eindresultatenresultaten met dubbele cijfers te laten groeien", zegt Ken Lamneck, President en Chief Executive Officer. "De marktvraag is voor het laatste kwartaal stabiel. Onze recente acquisitie van Cardinal Solutions vergroot onze capaciteit om ons te richten op strategische groeigebieden en onze kernactiviteiten zijn gezond. Dit alles maakt dat Insight stevig kan blijven concurreren in de markt", besluit Lamneck.

Frank Hoekstra (foto), Vice President Insight Benelux, voegt hieraan toe: "Naast de goede resultaten wereldwijd, inclusief die van de Benelux, zijn wij bijzonder trots dat wij onlangs Insight Digital Workspace als eerste en vanuit Nederland hebben mogen lanceren. Dit 'dashboard' biedt werknemers hun eigen gepersonaliseerde samenwerkingsplatform dat bedrijfsnieuws en -updates samenbrengt met snelle en eenvoudige toegang tot dagelijkse taken, interne applicaties en applicaties van derden. Na Nederland zal wordt deze oplossing vanaf 1 januari 2019 wereldwijd uitgerold. Ook is Insight in Nederland wederom voor de Dutch IT-channel Awards genomineerd in de categorie 'Value Added Reseller of the Year'. Een duidelijke erkenning van de toegevoegde waarde die wij onze klanten graag bieden."

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Financieel