Datto helpt MSP's in volgende groeifase

13-11-2018 | door: Witold Kepinski

Datto helpt MSP's in volgende groeifase

Datto lanceerde onlangs verschillende nieuwe updates voor MSP-partners. Volgens betrokken topmanagers zijn de nieuwe producten en diensten van grote waarde om MSP's te laten doorgroeien, omdat ze alle nodige tools en functies in zich hebben.

De updates omvatten onder meer de wereldwijde beschikbaarheid van Datto Networking Managed Power met de MP10 WiFi-verbonden smart plug. Dit device, gemanaged in de cloud, geeft MSP’s de mogelijkheid om de elektriciteitsvoorziening voor de apparatuur van hun klanten op afstand te monitoren en beheren. Twee andere aankondigingen van Datto gaan over een nieuwe, grotere capaciteit van de All Flash Business Continuity and Disaster Recovery-hardware (BCDR) en een nieuw prijsmodel voor SaaS Protection-cloudback-up. Ook kondigde Datto verbeteringen aan op het gebied van efficiëntie in Workplace, Endpoint Backup, Autotask PSA (Professional Services Automation) en Datto RMM (Remote Monitoring en Management, een hulpmiddel voor toezicht en beheer op afstand).

Opschalen

Ian van Reenen, VP Engineering Endpoint Products bij Datto, ziet een momentum voor resellers in de markt. “Zeker met alle nieuwe producten, zoals Datto RMM 6.1 die beschikt over een efficiëntere en meer betrouwbare workflow voor het beheer van netwerkapparaten. We zijn ook erg blij met een upgrade van de Splashtop remote control-mogelijkheden, waarmee een gelijktijdige verbinding mogelijk wordt van twee supportmedewerkers tijdens een remote-sessie. Door de komst van cloud computing wordt en kan steeds meer apparatuur op afstand worden gemanaged. Dat maakt het makkelijker om devices te beveiligen en te zorgen dat ze voldoen aan de eisen van privacywetten als AVG en GDPR. Met Datto-toepassingen die veel automation bieden, zoals Datto RMM, kunnen MSP's verder opschalen.“

Marketing support

Matthew Richards, Global Marketing Leader bij Datto, benadrukte onlangs hoe waardevol het is dat Datto en Autask hun kennis en best practices hebben gecombineerd. “Daardoor is het marketing automationplatform van Datto voor MSP's gratis beschikbaar, inclusief alle content om meer klanten te bereiken. Daarmee kan een MSP bijvoorbeeld een advertentiecampagne runnen op social media of Google Adwords. Denk ook aan een inbound campagne. Datto heeft volop tips, tricks en tools voor MSP's, bijvoorbeeld om snel een landingspagina op te zetten voor campagnes. Marketing is een strategische functie voor de business van onze partners, maar zij hoeven dat niet alleen te doen. Neem de tijd voor een goede strategie. Weet wie je klant is en wie jijzelf bent. Pas dan is het mogelijk om door middel van blogs de juiste content te posten, van ons of van de partner zelf.”

Ticketing

Volgens Adam Stewart, SVP Engineering bij Datto, geeft Datto’s Business Management-productlijn, die onder andere bestaat uit Autotask PAM, inzicht in interessante klantgegevens. “Daarmee kun je het proces van ticketing bijvoorbeeld aanzienlijk versnellen. MSP's besparen daar flink veel tijd mee, tot wel een volle minuut per ticketing. Na de release van de Engelstalige versie van Autotask PSA 2018.2 in september 2018, is deze versie nu ook beschikbaar in het Duits en in het Spaans. Verder hebben we efficiëntieverbeteringen doorgevoerd en is er een vernieuwde Client Portal-homepagina en een betere Client Portal User Interface, voor een betere eindgebruikerservaring om snel data-gedreven beslissingen nemen. De komende tijd kunnen resellers meer support krijgen op PSA. We bieden meer efficiency en een betere sales interface. Zo kunnen MSP's sneller hun business laten groeien”, aldus Stewart.

Bekijk de video reportage: MSP specialist Datto belicht technologie en business kansen voor partners

Door: Witold Kepinski

Terug naar nieuws overzicht
Software