Witold Kepinski - 14 november 2018

Cisco BroadCloud Calling biedt telefooncentrale in de cloud

Cisco BroadCloud Calling biedt telefooncentrale in de cloud image

Cisco kondigt tijdens zijn Cisco Partner Summit 2018 in Las Vegas verschillende innovaties aan op het gebied van bellen via de cloud en samenwerken in teams. Deze innovaties zijn betaalbaar, maken vergaderen makkelijker en zijn eenvoudig op te schalen.

Bellen via de cloud

Organisaties willen graag telefoneren via de cloud, maar zonder in te boeten op de gesprekskwaliteit en de mogelijkheden. Webex Teams, Cisco’s app waarmee teamleden makkelijk kunnen samenwerken, bevat nu een complete telefooncentrale: Cisco BroadCloud Calling. Dit biedt dezelfde mogelijkheden als een traditionele telefooncentrale, maar dan in de cloud. Organisaties krijgen hiermee de beschikking over hoogwaardige telefonie, vergaderingen en samenwerking via de cloud. Cisco BroadCloud Calling is ontwikkeld voor organisaties met meer dan 100 medewerkers.

BroadCloud Calling

Cisco BroadCloud Calling is een nieuwe telefoniedienst die wordt toegevoegd aan het Cisco Collaboration Flex-abonnement. Service providers kunnen hiermee een complete collaboration-oplossing samenstellen waarmee middelgrote en grote organisaties makkelijker overstappen op bellen via de cloud. Cisco BroadCloud Calling is in eerste instantie beschikbaar via service providers in de VS, waaronder CenturyLink, NWN, Orange en West. Vanaf eind 2018 wordt deze oplossing beschikbaar via service providers in 19 landen over de hele wereld, een aantal dat in 2019 verder wordt uitgebreid.

Een nieuwe bel-app

Cisco introduceert ook een nieuwe Cisco Calling App. Naast de traditionele belfuncties (mute, doorschakelen, wachtstand), biedt de Calling App een aantal bijzondere extra’s. Het is bijvoorbeeld mogelijk om via de app videogesprekken in HD-kwaliteit te voeren, of met een mobiel apparaat via het mobiele datanetwerk zakelijke gesprekken te voeren, waarbij het normale zakelijke telefoonnummer wordt weergegeven. De app is ook geïntegreerd met Outlook en bedrijfsdirectories, zodat het makkelijk is om contactgegevens van collega’s te vinden.

Makkelijker samenwerken in ‘huddle spaces’

We zien tegenwoordig steeds traditionele vaste werkplekken, maar juist meer open werkruimtes, flexplekken en zogenaamde ‘huddle spaces’ (kleine vergaderruimten waar teams kunnen samenwerken). Er zijn wereldwijd al ongeveer 25 miljoen van deze ‘huddle spaces’ en dit aantal blijft groeien. Deze ruimtes beschikten tot nu toe niet altijd over de mogelijkheden van een volwaarde conference room. Denk aan digitale whiteboards, het makkelijk delen van presentaties of het verzamelen van feedback.

In veel gevallen is het installeren van hoogwaardige apparatuur in kleine afzonderlijke ruimtes te duur of te ingewikkeld. Daarom heeft Cisco de Webex Room Kit Mini ontwikkeld. Deze kit is speciaal voor ruimtes waar teams tot vijf personen bij elkaar komen. De kit activeert zichzelf automatisch wanneer iemand de ruimte binnenkomt en beschikt over de intelligentie, camera’s en microfoons die je zou verwachten in conference rooms. Met de Webex Room Kit Mini kun je bovendien gemakkelijk content delen of overleggen met teamleden die thuis of mobiel werken.

Naast de Webex Room Kit Mini kondigt Cisco nieuwe mogelijkheden aan voor het Cisco Webex Board 55. Dit is een alles-in-één videoconference-apparaat voor onder andere whiteboarding, video- of audioconferenties, of om draadloos te presenteren. Webex Board 55 biedt nu extra mogelijkheden, zoals ‘pinch & zoom’.

Hoe vaak komt het niet voor dat we over de schouder van een collega naar een laptopscherm moeten kijken? Hiervoor heeft Cisco Webex Share ontwikkeld. Dit is een zeer compacte adapter die werkt met Webex Teams en Webex Meetings. Hiermee kan met één klik gepresenteerd worden via ieder scherm, zonder gedoe met dongels of kabels.

Meer informatie over telefooncentrales in de cloud is te vinden in deze blog.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!