Witold Kepinski - 24 november 2018

IBM breidt partnerschap met ServiceNow uit

IBM breidt partnerschap met ServiceNow uit image

IBM heeft aangekondigd dat het zijn samenwerking met ServiceNow heeft uitgebreid om bedrijven te helpen bij het vereenvoudigen van het beheer van hun IT-resources in meerdere cloudomgevingen. Het partnerschap brengt de sterke punten van beide bedrijven samen om een gestandaardiseerde aanpak te bieden voor het beheer van IT-activiteiten tussen meerdere externe cloudproviders.

Door de uitgebreide samenwerking met ServiceNow zal IBM haar Multicloud Management Platform uitbreiden met ServiceNow's IT Service Management en IT Operations Management-oplossingen. Als onderdeel hiervan zal IBM ook IBM Multicloud Manager bevatten, ontworpen om organisaties de mogelijkheid te bieden om Kubernetes-applicaties te moderniseren in verschillende cloudomgevingen. Door gebruik te maken van services en technologie die is ontworpen om het gemakkelijker te beheren, apps te verplaatsen en te integreren in verschillende cloud computing-infrastructuur, helpt deze samenwerking met ServiceNow klanten bij het aansturen van automatisering en het verkrijgen van operationele zichtbaarheid en governance in hun multi-cloudomgevingen.

"IBM neemt stappen om te leiden in hybride cloud voor ondernemingen en zet een innovatie-ecosysteem op dat bestaat uit enkele van de grootste namen in technologie", zo beweert Philip Guido , IBM General Manger of Infrastructure Services for Global Technology Services. "Met deze samenwerking met ServiceNow werken we verder aan onze respectieve strategieën voor multi-cloud computing en helpen we bedrijven de volledige waarde van hun IT-investeringen te ontsluiten."

Volgens een nieuw rapport van IBM's Institute for Business Value zeiden bijna alle ondervraagde bedrijven dat ze vandaag een of andere vorm van cloud computing gebruiken, waarbij 85 procent meer dan één cloudomgeving gebruikt. Hoewel de rush naar cloud aanzienlijk is, blijkt uit onderzoek van Ovum dat 80 procent van de missiekritieke werkbelastingen en gevoelige gegevens nog steeds worden uitgevoerd op lokale bedrijfssystemen, tegengehouden door problemen met prestaties, integratie en wettelijke vereisten 

"Als een strategische digitale transformatiepartner voor toonaangevende bedrijven over de hele wereld, levert ServiceNow digitale workflows die geweldige ervaringen creëren en productiviteit ontsluiten", zegt Pablo Stern , vice president en general manager van IT Operations Management, ServiceNow. "De combinatie van ons IT Service Management en IT Operations Management van wereldklasse, met de innovatieve oplossingen van IBM voor hybride cloud, verandert de manier waarop mensen werken."

IBM helpt klanten bij het beheer van workloads en infrastructuur voor meerdere clouds, waarbij de prestaties, beschikbaarheid, schaalbaarheid en beveiliging worden aangepakt.

IBM's partnerschap met ServiceNow stelt IBM in staat om klanten te helpen bij het beheer van workloads met:

Agile applicatie-ontwikkeling en uitgebreide services voor het beheren van cloudlevenscyclus en bedrijfsmiddelen

De mogelijkheid om heterogene cloudomgevingen sneller, kosteneffectiever en met een grotere consistentie te beheren

Een algemene koopervaring in traditionele, private en publieke clouds met een soepelere aanschaf van veilige en compliante IT-resources

Zichtbaarheid in een voetafdruk van meerdere cloud-operaties om de servicegezondheid te beheren en de levering en besteding van services te optimaliseren

De mogelijkheid om multi-cloud-activiteiten van een reactief team te verplaatsen naar een bedrijf dat intelligent werkt voor het bedrijf

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!