Witold Kepinski - 03 december 2018

VMware belicht belang Master Services Competentie programma

VMware belicht belang Master Services Competentie programma image

VMware tweakt zijn partnerprogarmma. Zo is vlak voor de zomer van 2018 het Master Services Competency Programma gelanceerd. Inmiddels heeft VMware partner ITQ alle certificeringen gehaald. Veel ander VMware partners doen dat ook en trainen hun mensen bijvoorbeeld tot Advanced Professional. Dit zegt Kenneth del Rio van Heese, channel manager bij VMware Benelux, in gesprek met Dutch IT-channel.

De Master Services Competenties (MSC's) zijn kwalificaties voor VMware-partners, ontworpen om partners te herkennen die in staat zijn om diensten te leveren, met leveringsdeskundigheid en ervaring rond een VMware-oplossingsgebied van de volgende generatie. MSC's bieden volgens toonaangevende merk- en programmastructuur voor het erkennen van bewezen expertise in oplossingsservices en helpen partners bij het differentiëren en uitbreiden van oplossingen op de markt, aldus VMware.

VMware Master Services Competenties vereisen het behalen van geavanceerde technische certificeringen en bewijs van hoogwaardige servicemogelijkheden en expertise zoals gevalideerd door de klanten van de partner.

Klantreferenties

Master Services Competenties worden bereikt door ten eerste een specifiek aantal personen in de partnerorganisatie die een bepaald aantal oplossing specifieke certificeringen voltooien. Ten tweede met een demonstratie van dienstenleveringservaring door drie klantreferenties aan te bieden voor recent voltooide projecten.

Co-creatie

Volgens Kenneth del Rio van Heese wordt er ook meer succes gehaald als VMware Partners nauwer samenwerken. Hij ziet vaker dat partners via co-creatie samenwerken rond bijvoorbeeld software defined datacenter (sddc) en workspace. "De ene VMware partner heeft een specifieke kennis van sddc en de andere weer van mobility consultancy en implementatie. Samen verdienen de VMware partners samen aan het verlenen van services."

Samenwerken om klanten beter te bedienen van goede service is een ‘must’, want veel trajecten starten door kennisgebrek aldus Kenneth del Rio van Heese. "Technische mensen zijn schaars. Technische specialisten willen het liefst werken rond interessante projecten. Ze kunnen rond VMware met verschillende partners samenwerken, bijvoorbeeld bij een software defined traject. Ze willen graag met partners die transformationele projecten doen en klanten helpen met innovatie”

Lees het uitgebreide interview en bekijk de video update met Kenneth del Rio.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!