Watermelon introduceert vernieuwde Livechat
06-12-2018 | door: Witold Kepinski

Watermelon introduceert vernieuwde Livechat

Nederlandse artificial intelligence (AI) startup Watermelon heeft zijn slimme dienst Livechat volledig vernieuwd. Daarmee is het in staat om het proces rond klantenservice en -binding verder te stroomlijnen. Met nieuwe functionaliteiten stelt Livechat bedrijven in staat om hun klanten gelukkig en geïnformeerd te houden, terwijl de werkdruk van klantenservice medewerkers verminderd wordt, aldus het bedrijf.

Watermelon beweert bedrijven een eenvoudige manier te bieden om Livechat met slimme chatbots te implementeren op hun website. De software-as-a-service oplossing vereist geen programmeerkennis. Bedrijven kunnen het dashboard gebruiken om zelf antwoorden toe te voegen, waarna de chatbot zelf kan reageren op vragen die klanten hem stellen. Dit stelt bedrijven in staat om de meest gestelde vragen direct te beantwoorden of de vaakst voorkomende problemen meteen op te lossen.

De kunstmatige intelligentie van Watermelon interpreteert de vragen van de klant en zorgt ervoor dat de chatbot het juiste antwoord geeft. In 85 procent van de gevallen kunnen kwesties worden opgelost door Watermelon's chatbot, met tevreden klanten als resultaat. Als het nodig is, kan Watermelon's Livechat de conversatie van de chatbot overzetten naar een klantenservice medewerker, waarna die de vraag verder kan behandelen.

"Onze Livechat maakte het al heel makkelijk om te profiteren van de voordelen van een slimme chatbot", zo beweert Watermelon oprichter en CEO Alexander Wijninga. "Met de nieuwe functies die we hebben toegevoegd, geven we bedrijven nog meer controle over hoe zij hun eigen chatbot gebruiken. We bieden de mogelijkheid om volledig te integreren met populaire diensten zoals die van Intercom, Zapier en Zendesk. Nu we de functionaliteit van Livechat blijven uitbreiden, gebruiken bedrijven Watermelon als zelfstandig platform."

De nieuwe versie van Livechat heeft enkele verbeteringen:

Klanten kunnen nu op elk gewenst moment de hulp inroepen van een medewerker door op het bel icoon te klikken. Een klantenservice medewerker krijgt dan een melding en wordt toegevoegd aan de bestaande conversatie tussen de chatbot en de klant.

Livechat heeft een volledig nieuw uiterlijk. Niet alleen heeft het een frisse nieuwe look, het maakt ook beter gebruik van knoppen om klanten gedurende de conversaties te begeleiden. Bedrijven kunnen het Livechat icoon op hun site aanpassen in elke kleur die ze maar willen.

"We voegen constant nieuwe functies toe, maar verliezen nooit onze missie uit het oog. We willen intelligente chatbots beschikbaar maken voor iedereen. Zonder dat daar programmeerkennis voor nodig is en zonder de noodzaak om dure ontwikkelaars in te huren", zegt Wijninga. "Onze SaaS-oplossing is eenvoudig te implementeren, beheren en onderhouden dankzij ons overzichtelijke dashboard. Met transparante maandelijkse kosten is het zeer betaalbaar vergeleken met op maat gemaakte chatbots."

Terug naar nieuws overzicht
Software