Redactie - 13 december 2018

Cognizant neemt Moustache over

Cognizant neemt Moustache over image

Cognizant heeft bekendgemaakt dat het Moustache overneemt, een particulier creatief content-bureau gevestigd in Brooklyn (New York), bekend om zijn benadering van het plannen, produceren en distribueren van boeiende video-inhoud en programmering. De transactie zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2019 worden afgerond onder voorbehoud van bepaalde voorwaarden voor sluiting. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Moustache is opgericht in 2010 en is gespecialiseerd in het maken van merkcontent voor digitale, broadcast en sociale media, die steeds belangrijker worden voor marketeers. Uit een studie van April 2018 van het Interactive Advertising Bureau (IAB) blijkt dat bijna 60 procent van de digitale advertentiebudgetten van marketeers vandaag alleen aan video is toegewezen en dat de uitgaven blijven stijgen.

De mogelijkheden van Moustache breiden zich uit over het continuüm van de creatie van inhoud, van het ontwikkelen van concepten tot productie, postproductie en distributiediensten. De tv-businessunit van Moustache wordt algemeen erkend vanwege zijn expertise in video-ontwikkeling op lange termijn, inclusief de realityserie "Most Expensivest" die voor Viceland is ontwikkeld. Het bureau wordt ook erkend voor zijn geïntegreerde campagnes in verschillende sectoren, waaronder technologie, toerisme, beauty en televisiemarketing. Tot de klanten van Moustache behoren merken zoals: A & E Networks, Brand USA, Google, Grammarly, L'Oréal, Netflix en Viceland.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!