Nexthink haalt 85 miljoen dollar op tijdens investeringsronde

14-12-2018 | door: Wouter Hoeffnagel

Nexthink haalt 85 miljoen dollar op tijdens investeringsronde

Nexthink, leverancier van digitale managementsoftware voor employee experience, maakt bekend tijdens een investeringsronde 85 miljoen dollar te hebben opgehaald. De bestaande investeerders Highland Europe, Forestay Capital, VI Partners, Auriga Partners en Galéo Capital investeren opnieuw in het bedrijf. TOP Funds en medeoprichter en CEO van Datadog Olivier Pomel zijn aangetrokken als nieuwe investeerders. De financieringsronde werd geleid door Index Ventures, waarvan partner en oprichter Neil Rimer toetreedt tot de raad van bestuur van Nexthink.

In de afgelopen jaren heeft Nexthink een exponentiële groei doorgemaakt in digital employee experience. Het bedrijf levert technologie waarmee IT-afdelingen in real-time inzicht krijgen in de digitale werkplek, in real-time feedback van werknemers kunnen verzamelen en geautomatiseerd problemen kunnen oplossen. De technologie van Nexthink helpt IT-afdelingen proactiever te werk te gaan en het aantal IT-incidenten tot 30% terug te dringen. Dit maakt grote besparingen op supportkosten mogelijk en helpt frustratie bij werknemers weg te nemen. Het platform stelt bedrijven ook in staat de digitale werkplek te transformeren door real-time analytics.

Salesactiviteiten versnellen en platform verbeteren

De financiering die Nexthink heeft opgehaald wordt ingezet om de wereldwijde salesactiviteiten van het bedrijf te versnellen, de digitale managementsoftware voor employee experience te verbeteren en zowel de internationale groei van het bedrijf als uitbreiding in belangrijke markten zoals de Verenigde Staten (VS) te ondersteunen. Nexthink wordt momenteel gebruikt op 7 miljoen werkplekken van zo’n 900 grootzakelijke klanten. Onder meer Adobe, Advocate Healthcare, BlackRock, Commerzbank, Safran, Sega HARDlight, Tiffany & Co., Vitality, Wipro en Western Union zijn klant bij het bedrijf.

“EX (employee experience) is opgekomen als een belangrijke speerpunt om concurrentievoordeel te realiseren dankzij zijn kritieke rol in het succesvol recruiteren en binden van werknemers. Een van de belangrijke indicatoren dat werknemers tevreden zijn is hun gevoel dat zij de juiste tools en technologieën tot hun beschikking hebben om betekenisvol werk efficiënt uit te voeren”, schrijft onderzoeksbureau Forrester Research in een recent onderzoeksrapport over employee experience.

Neil Rimer treedt toe tot raad van bestuur

Partner en oprichter van Index Ventures Neil Rimer treedt toe tot de raad van bestuur van Nexthink. “Bedrijven wereldwijd zijn steeds meer gericht op werknemers. Zij erkennen dat talent hun grootste asset is en een betere experience voor hun werknemers een echt concurrentievoordeel oplevert. Door proactief de prestaties van IT-systemen te meten vanuit het oogpunt van werknemers, neemt Nexthink frustratie weg waarmee werknemers bijna iedere dag mee te maken hebben”, licht Rimer toe. “Op basis van deze aantrekkelijke propositie, hebben Pedro (red: Pedro Bados, medeoprichter en CEO van Nexthink) en zijn team een leider gecreëerd in een categorie die in de komende jaren naar verwacht significant gaat groeien.”

Deze groei blijkt onder andere uit cijfers van International Data Corporation (IDC). Het onderzoeksbureau voorspelt dat bedrijven in 2022 bijna 2 biljoen dollar per jaar investeren in het ondersteunen van hun digitale transformatie. Naarmate de wijze waarop bedrijven zaken doen en werknemers dagelijkse taken uitvoeren verandert, wordt real-time inzicht in de prestaties van technologieën voor de werkplek van kritiek belang. Dit inzicht maakt het mogelijk potentiële problemen snel en efficiënt te mitigeren, nog voordat deze een negatieve impact hebben op de productiviteit van werknemers. Het platform van Nexthink stelt IT-teams in staat automatisering in te zetten om te reageren op verstoringen, zodat zij zeker weten dat digitale transformatieprojecten succesvol kunnen worden uitgevoerd zonder impact op de ervaring van werknemers of de algehele productiviteit van de organisatie.

‘Veel innovaties in de pijplijn’

“Het is de taak van de IT-afdeling geweldige diensten te leveren aan werknemers. Zij staan vandaag de dag voor de uitdaging dit te doen terwijl zij gelijktijdig kostenbesparingen moeten realiseren. Dit probleem wordt versterkt door de verwachtingen vanuit werknemers, die behoefte hebben aan goede kwaliteit IT-systemen om mee te werken. Wij zijn van mening dat werknemersgericht inzicht in IT hierop het antwoord is en wij leveren een krachtig platform om dit te realiseren”, aldus Bados. “Wij willen de investeringen gebruiken om onze groei in belangrijke markten voort te zetten en onze product development teams te ondersteunen. We hebben veel innovaties in de pijplijn zitten.”

Terug naar nieuws overzicht