Witold Kepinski - 09 januari 2019

Coolblue laat klanten virtueel alle tv’s in huis bekijken

De Coolblue-app heeft vanaf nu een augmented reality functie. Klanten kunnen nu virtueel een tv in hun kamer plaatsen om zo het gewenste formaat te kiezen en te bestellen. Het e-commercebedrijf past nu augmented reality toe op het gebruik van elektronica. In de e-commerce was het eerder nog niet mogelijk om in augmented reality elektronica op meubels te plaatsen of aan muren te hangen zo meent Coolblue.

Via de Coolblue-app kunnen klanten in augmented reality tv’s in verschillende formaten in hun huis plaatsen. Klanten die op zoek zijn naar een nieuwe tv weten nu precies welk formaat ze nodig hebben. De tv kan geplaatst worden waar de klant wil: opgehangen aan de muur, op een tv-meubel of in een kast. Wanneer klanten het juiste formaat hebben gevonden, kunnen ze direct een bestelling plaatsen in dezelfde app. In de app wordt gebruik gemaakt van een model tv in de verschillende formaten. Binnenkort wordt dit uitgebreid naar alle specifieke modellen tv’s. Zo kunnen klanten niet alleen bekijken of het formaat past, maar ook of het model goed staat in hun kamer.

“We weten dat 15% van de tv’s wordt teruggestuurd, omdat het formaat van de tv anders blijkt dan gedacht. Met de toevoeging van de augmented reality functie aan de app weten klanten vanaf nu precies welk formaat ze nodig hebben. Zo kunnen we nóg meer klanten blij maken.” Aldus Pieter Zwart, Beginbaas van Coolblue.

De augmented reality functie is beschikbaar in de Android en iOS app van Coolblue en in het Nederlands, Frans en Engels.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!