Witold Kepinski - 16 januari 2019

Tech Data zet Citrus digitale advertentie platform technologie in

Tech Data zet Citrus digitale advertentie platform technologie in image

IT-distributeur Tech Data maakt bekend zijn online salesplatform InTouch te hebben uitgebreid met gesponsorde advertenties bij zoekresultaten voor producten en getargete banneradvertenties. Dit wordt bereikt in samenwerking met Citrus, een leverancier van digitale advertentieplatforms.

Deze uitbreiding van InTouch biedt Tech Data de mogelijkheid een beter gepersonaliseerde gebruikerservaring te bieden aan klanten in zijn Europese regio's. En dankzij de geavanceerde gegevensanalyse en machine learning van Citrus krijgen leveranciers hiermee duidelijker inzicht in het rendement op de investeringen in hun digitale marketingactiviteiten, aldus de distributeur.

Resellers die InTouch gebruiken, halen voordeel uit gepersonaliseerde zoekresultaten, suggesties voor producten en banneradvertenties die zijn afgestemd op hun koopgedrag en zoekgeschiedenis. Leveranciers kunnen advertenties op specifieke groepen klanten richten en resellers nieuwe voorstellen aanbieden op het moment dat ze naar producten zoeken en aankoopbeslissingen nemen. Leveranciers beheren hun eigen gesponsorde zoekadvertenties met een volledig geautomatiseerd, cloudgebaseerd selfserviceproces dat meer transparantie en flexibiliteit biedt, aldus Tech Data.

Andy Gass, Senior Vice-President Digital en VK & Ierland bij Tech Data, vertelde het volgende: “Met deze uitbreiding van InTouch maken we een e-commerceplatform van topklasse nóg beter voor partners en leveranciers. Met de hulp van de geavanceerde digitale advertentiefunctionaliteit van Citrus kunnen we resellers nu nog doeltreffender winstgevende kansen en toegevoegde waarde bieden en kunnen ze sneller de juiste aankoopbeslissingen nemen. Onze leveranciers kunnen volop profiteren van gedetailleerdere analyses en inzichten in gebruikersgedrag, zodat ze de digitale marketingactiviteiten kunnen kiezen die hen een duidelijk rendement op hun investering oplevert. Dit alles betekent dat Tech Data beter gepositioneerd is om de groei en transformatie van de bedrijven van onze kanaalpartners te versnellen, hetgeen centraal staat in onze rol als vertrouwd adviseur voor het ICT-kanaal."

Brad Moran, CEO bij Citrus, liet weten dat het bedrijf zich enorm verheugt op de integratie van de Citrus-technologie in het e-commerceplatform van Tech Data: "We zijn uitermate trots dat een leidinggevend bedrijf als Tech Data onze technologie in Europa lanceert. Ons platform zal niet alleen de online winkelervaringen van Tech Data's klanten verbeteren en personaliseren, maar voorziet daarbij hun leveranciers in een uiterst gericht en meetbaar digitaal advertentiesysteem."
De digitale afvertentiefunctionaliteit van InTouch is nu live in het VK, Frankrijk, Duitsland en België en wordt het komende kwartaal in heel Europa geïntroduceerd.

InTouch is het webgebaseerde salesplatform van Tech Data in Europa waarmee partners de beschikking hebben over duizenden producten, oplossingen en services van het volledige portfolio van de distributeur. De site wordt per dag door gemiddeld 60.000 partners bezocht en genereert ruim vijf miljoen verkopen per jaar*. InTouch maakt deel uit van een suite van gespecialiseerde tools en programma's van Tech Data om digitale sales te stimuleren, waaronder van StreamOne, Digital On-Demand en Software Store.
“Sinds zijn start bijna 20 jaar geleden heeft InTouch zich gevestigd als het centrale strategische e-commerceplatform van Tech Data, dat een link legt tussen de oplossingen van onze leveranciers en de Tech Data-partners in de hele regio. Onze samenwerking met Citrus biedt ons de mogelijkheid voordeel te halen uit het fenomenale volume van gegevens dat door deze interacties wordt geproduceerd. Zo kunnen we InTouch verder blijven ontwikkelen als het voorkeursplatform voor online sales van ons kanaal", voegde Gass toe.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!