Channel Partner Trends voor 2019

17-01-2019 | door: Blogger

Channel Partner Trends voor 2019

Met het begin van 2019 kunnen we verwachten dat er veranderingen, groot en klein, plaatsvinden binnen het ecosysteem van de channelpartners. Voorspellen wat het jaar in petto heeft, is koffiedik kijken. Wanneer we echter naar onze klanten luisteren, naar de partnergemeenschap luisteren en de veranderende bedrijfsdynamiek waarnemen, kunnen we anticiperen waar de markt naartoe gaat. En nog belangrijker, hoe onze partners hun succes bij ons kunnen maximaliseren. Palo Alto Networks deelt drie trends waarvan zij verwachten dat ze in 2019 zullen gaan vliegen.

1. Uitbreiding van door Security Services geleide werkwijzen
We kunnen verwachten dat meer channelpartners zich zullen concentreren op het dienstencomponent van hun bedrijf. Sommigen zullen de bestaande servicepraktijken versterken. Anderen zullen hun servicepraktijken uitbreiden en nieuwe vormen van advies inzake cyberveiligheid, implementatie, aanpassing en optimalisatie toevoegen.

Het aanbieden van meer services vertaalt zich in een grotere winstgevendheid voor channelpartners en er is meer vraag naar services dan ooit. Verschillende factoren dragen bij aan deze groeiende behoefte aan cyberbeveiligingsdiensten, waaronder:
Cloud-acceptatie: simpel gezegd verhoogt cloud-acceptatie het risico op cyberaanvallen. In een cloud- of hybride cloudomgeving worden gegevens verdeeld over verschillende locaties binnen het netwerk. Te vaak verliezen IT-teams inzicht in hun activa en het verkeer dat ertussen stroomt. Dit creëert een inconsistent beveiligingsbeleid en onbekende kwetsbaarheden, waardoor veel organisaties het doel worden voor een aanval. Organisaties hebben hulp nodig bij het beveiligen van ieder toegangspunt in hun gehele netwerk; van eindpunten, servers, datacenters tot in de cloud.

Tekort IT-talenten: een tekort aan IT-talent vormt een aanvulling op uitdagingen die zijn ontstaan ??door cloud-acceptatie. Meer dan de helft (51%) van de organisaties kampt met een tekort aan cyberbeveiligingsvaardigheden. Daarnaast heeft de vraag hiernaar een enorme vlucht genomen. Wereldwijd zal de verwachte vraag exponentieel toenemen, waarbij 3,5 miljoen cyberbeveiligingsbanen moeten worden ingevuld in 2021.
Naleving en voorschriften: Het verkrijgen van een goede houding ten opzichte van compliance kan moeilijk te behalen zijn en is ongetwijfeld complex bij de ontcijfering van verschillende richtlijnen van lokale, nationale of industriële oorsprong. Het handhaven van een goede houding bij compliance wordt een nog grotere strijd als regels en voorschriften veranderen en snel worden bijgesteld.

Bovendien is het niet langer alleen de uitdaging van de IT-afdeling om dit op te lossen. De focus op het reageren op wijzigingen in de regelgeving komt ook van de directiekamer. Begin 2018 gaf de Securities and Exchange Commission van de Verenigde Staten richting aan overheidsbedrijven die verantwoordelijkheden bij de directie neerleggen voor het plannen en beantwoorden cybersecuritybreuken.
Organisaties hebben de hulp van vertrouwde beveiligingsadviseurs nodig om veilig digitale transformatie via cloud-acceptatie mogelijk te maken, het tekort aan cyberbeveiligingsvaardigheden in te vullen en hen te helpen compliance-uitdagingen voor te zijn.

2. Toename van Managed Security Services Providers (MSSP's)
Partners over de hele wereld breiden hun activiteiten uit met managed services. We zien een snelle uitbreiding naar beheerde cloud- en beveiligingsdiensten, plus een opkomst van managed detection and response (MDR) -diensten, een aanpak om een ??schending vast te stellen en incidenten te beheren door middel van sanering.

Volgens Gartner: "In 2021 zal minstens de helft van de kleine en middelgrote bedrijven managed services gebruiken om hun infrastructuur te beveiligen, tegenover minder dan 20% in 2018." Factoren die de acceptatie van managed security services bevorderen - een aantal werden al uitgelegd in mijn eerste voorspelling - omvatten de groeiende complexiteit van de IT-infrastructuur van bedrijven, IoT, cloud en multi-cloud, het tekort aan veiligheidstalent, continu evoluerende cyberdreigingen en de opex-voordelen.

IDC heeft onlangs zijn voorspelling gepubliceerd dat professionele services rond cloud-acceptatie de tweede grootste kans op de cloud-markt is, die 31% van de cloudgerelateerde uitgaven tot 2021 vertegenwoordigt. Dus bijna een derde van de uitgaven aan de cloud zal worden gebruikt voor managed professional services. Organisaties willen dat MSSP's hen helpen hun cloud-omgevingen snel op te voeren en te schalen, terwijl ze beveiligingsmaatregelen implementeren die speciaal zijn ontworpen om het aanvalsoppervlak te verkleinen en cruciale applicaties en workloads te beveiligen.

MSSP's die zich aanpassen aan de nieuwe dynamiek en een volledige cyclus van beveiligingsservices bieden, hebben enorme kansen voor zich en vormen een belangrijk concurrentievoordeel.

3. Consumptiegewoonten veranderen
Onze industrie, ooit gedomineerd door hardwareproducten, wordt tegenwoordig gedomineerd door softwareaanbiedingen. Bij Palo Alto Networks vormen abonnementen en diensten 60% van onze activiteiten, en groeit dan ook tweemaal zo snel als onze hardware-activiteiten.

Software as a Service (SaaS) laat de grootste groei van softwaresegmenten zien die in 2019 op meer dan 22% zijn geraamd, vergeleken met 6% van alle andere softwaretypen. In 2018 gebruikte de gemiddelde onderneming 16 SaaS-applicaties in hun dagelijkse activiteiten. Dit zal exponentieel blijven toenemen en 73% van de organisaties voorspelt dat vrijwel al hun apps in 2020 SaaS zullen zijn.

Deze productieve voorkeur voor cloud en SaaS heeft een verschuiving in klantconsumptiegewoonten gecreëerd voor "alles als een service". Organisaties hebben de eenvoudige, gebruiksvriendelijke ervaring van SaaS algemeen geaccepteerd en hun verwachtingen ten aanzien van aanbesteding en licenties fundamenteel gewijzigd te hebben door middel van software. Ondernemingen schakelen over op pay-per-use-modellen die flexibiliteit en snelheid bieden om de capaciteit te verhogen of te verlagen.

Onze gemeenschappelijke klanten worden steeds comfortabeler in het verbruiken van missiekritieke, cybersecurity SaaS-aanbiedingen. Dit voldoet aan hun voorkeuren en biedt veel voordelen voor het handhaven van een sterke beveiligingshouding. SaaS-cyberbeveiligingsproducten bieden klanten het gemak en de snelheid waarmee ze gewend zijn geraakt. Bovendien stellen ze leveranciers in staat automatisch updates en patches in te zetten ter bescherming tegen nieuw gedetecteerde kwetsbaarheden.

Naarmate consumptiepatronen veranderen, hebben onze partners een belangrijke rol te spelen, gebaseerd op mijn eerste twee voorspellingen. Hebben onze wederzijdse klanten hebben een steeds groter wordende behoefte aan partnerdiensten om cyberbeveiligingsmogelijkheden succesvol te integreren in een hybride infrastructuur en beveiligingsfuncties te optimaliseren en het netwerk te beveiligen van het eindpunt naar de cloud. Palo Alto Networks vertrouwt op onze NextWave-partners om aan deze behoefte te voldoen en bereikt zo meer dan 55.000 klanten.

Nu beginnen we aan een spannende nieuwe reis. 2019 belooft enorme servicekansen die aanzienlijke winstgevendheid opleveren voor channelpartners. We willen onze trouwe NextWave-partners helpen hun op services gebaseerde praktijken te ontwikkelen om het bedrijf te laten groeien en meer waarde te bieden aan onze gemeenschappelijke klanten.

Door: Mike Herman, Vice President, EMEA Channels bij Palo Alto Networks

Terug naar nieuws overzicht