SAP Crowd Service moet zorgen voor snellere klantdiensten

23-01-2019 | door: Witold Kepinski

SAP Crowd Service moet zorgen voor snellere klantdiensten

SAP kondigt de beschikbaarheid van de SAP Crowd Service aan. Dit is een oplossing waarmee bedrijven een marketplace voor externe specialisten, gecertificeerde partners en freelancers kunnen aanmaken. Dankzij het gebruik van deze crowd service tool kunnen bedrijven hun eigen personeelsbestand uitbreiden om zo in real time te voldoen aan service aanvragen, aldus SAP.

De nieuwe oplossing, die gebaseerd is op artificial intelligence, helpt bij het analyseren van verzoeken en het toewijzen van de juiste technici op basis van hun expertise, locatie en beschikbaarheid.

Door het Internet of Things (IoT) staat de hele wereld in verbinding en gaan processen sneller. Klanten verwachten daardoor interacties in real time, maar niet alle organisaties kunnen hieraan voldoen door beperkte beschikbaarheid van technici in de buitendienst. SAP Crowd Service helpt bij het opbouwen van een ecosysteem van experts en technici, waardoor een organisatie op meer plekken inzetbaar is en snellere service kan bieden. Hierdoor wordt wachttijd verminderd en downtime tot een minimum beperkt. De service aanvragen die in de marketplace binnenkomen worden dankzij een app onmiddellijk doorgezet naar de deelnemende technici zo meldt SAP.

"Klanten beoordelen elke interactie met een bedrijf aan de hand van de beste ervaring die ze ooit hebben gehad, ongeacht de branche", zegt Manuel Grenacher, SAP General Manager van Field Service Management. "Wanneer ze gewend zijn om maar een paar minuten te wachten op bijvoorbeeld een pizza, leidt het uren wachten op een servicetechnicus natuurlijk tot een negatief merkgevoel. SAP Crowd Service maakt gebruik van de expertise en flexibiliteit in de huidige economie om ervoor te zorgen dat klanten sneller betere service krijgen.

Terug naar nieuws overzicht
Software