Witold Kepinski - 30 januari 2019

Leadgate Europe brengt de marketingdata van IT-bedrijven in kaart

Leadgate Europe, een online marketingbureau met volledige focus op IT-bedrijven, brengt de marketingdata van IT-bedrijven in kaart. Het bureau heeft een Online Marketing Funnel gebouwd waarmee IT-bedrijven live inzicht krijgen in hun online marketingresultaten. En dit alles in één overzicht, met als doel om op basis van data online marketingacties te optimaliseren in een continu verbeterend proces.

De Online Marketing Funnel van Leadgate Europe bestaat uit de vier fases van het aankoopproces, waar jouw klanten doorheen gaan voordat ze klant worden. De eerste fase is bereik: het totale online bereik van jouw online marketingactiviteiten. De tweede fase is bezoekers: het totale aantal bezoeken van jouw website. De derde fase is acties: het totale aantal bezoekers dat een koopgerichte actie onderneemt, maar niet overgaat tot aankoop. De laatste fase is leads: het totale aantal bezoekers dat een aanvraag doet voor meer informatie over een product of dienst (dit kan per telefoon, e-mail of via formulieren zijn).

Inmiddels heeft Leadgate Europe voor al haar klanten de Online Marketing Funnel in kaart gebracht. Deze IT-bedrijven hebben nu live inzicht in hun marketingdata. Hiermee is het bureau revolutionair bezig binnen de IT-branche. Binnen veel IT-bedrijven is nog weinig verstand van online marketing en is data niet altijd de leidraad bij het nemen van beslissingen op marketinggebied.

Sjors Teeuwen (foto), Sales & Marketing Director van Leadgate Europe, vertelt waarom de Online Marketing Funnel zo belangrijk is: ‘’Het is een houvast om je online marketingactiviteiten en doelen bij te houden en te meten. Er wordt data opgehaald uit verschillende programma’s, zoals Google Search Console, AdWords en LinkedIn, waardoor je alles in één overzicht hebt. Op basis van deze data kun je doelen stellen voor een specifieke periode maar ook acties ondernemen.’’

Sjors licht nader toe hoe de Online Marketing Funnel werkt: ‘’In bovenstaand voorbeeld zie je dat het aantal vertoningen van de Google Ads met 134% is gestegen. Naast de stijging in het aantal bezoeken uit Google Ads, komt er ook meer verkeer uit organisch (gratis zoekresultaten in Google) en direct (via de URL direct navigeren naar de website). Het is interessant om te testen of meer vertoningen voor Google Ads leidt tot meer verkeer uit organisch en direct. In dit voorbeeld is het dus goed de maximale CPC (het bedrag per klik dat je wilt betalen aan je advertenties) te verhogen om zo vaker vertoond te worden.’’

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!