Wouter Hoeffnagel - 31 januari 2019

Dataiku is Challenger in Gartner’s Magic Quadrant voor Data Science en Machine Learning Platformen

Dataiku, leverancier van een open data science- en machine learning-platform, is door Gartner benoemd tot ‘Challenger’ in het Gartner Magic Quadrant voor Data Science en Machine Learning Platformen 2019. Dataiku dankt deze positie aan onder meer zijn sterke focus op het faciliteren van samenwerking dankzij functionaliteit die gebruikt kan worden over verschillende teams en functies heen. Ook biedt Dataiku volgens Gartner bedrijven de mogelijkheid massaal op te schalen.

Het is het derde opeenvolgende jaar dat Dataiku wordt genoemd in het rapport. Het bedrijf wordt voor het eerst gepositioneerd als challenger. Sinds de oprichting in 2013 richt Dataiku zich op het democratiseren van data science. In de laatste jaren heeft het bedrijf deze visie in de praktijk gebracht door zich specifiek te richten op het bieden van meer schaalbaarheid en de mogelijkheid om data science te operationaliseren.

'Snel handelen op basis van waardevolle inzichten'

"In deze sterk concurrerende markt is het voor bedrijven noodzakelijk om snel te kunnen handelen op basis van hun data die ze transformeren tot waardevolle inzichten", zegt Florian Douetteau, CEO van Dataiku. "We zijn trots te worden erkend als een groeiende kracht in de branche die bedrijven niet alleen helpt om te overleven, maar om succesvol te zijn in het tijdperk van enterprise AI. We blijven innovatieve functionaliteit bieden en huidige functies verder versterken om nog meer schaalbaarheid en diepgang te bieden."

Meer dan 200 organisaties maken gebruik van Dataiku om ervoor te zorgen dat teams voorspellende datastromen kunnen bouwen, operationaliseren en monitoren. Hiermee kunnen zij branchespecifieke uitdagingen aangaan zoals het bestrijden van fraude, het tegengaan van churn, het optimaliseren van de supply chain en het in kaart brengen en uitvoeren van predictive maintenance. In december 2018 kondigde Dataiku aan een Series C-investering van 101 miljoen te hebben binnengehaald waarmee het enterprise AI wereldwijd toegankelijker kan maken.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!