Sparkcentral en Dimension Data bieden WhatsApp klantervaring

09-02-2019 | door: Witold Kepinski

Sparkcentral en Dimension Data bieden WhatsApp klantervaring

Dimension Data is onlangs begonnen met de implementatie van de Sparkcentral-technologie, nadat de twee bedrijven een overeenkomst voor de EMEA-regio hebben ondertekend. Dimension Data is momenteel de enige technologie-integrator die de software van Sparkcentral distribueert in EMEA. De samenwerking toont de sterke focus van beide bedrijven op het verbeteren van de klantervaring.

Beide bedrijven zijn overtuigd van de toekomst van direct messaging. Sparkcentral is ontstaan uit de behoefte om via sociale media te communiceren, maar heeft zich de laatste jaren steeds meer gericht op direct messaging. Dimension Data is het erover eens dat contact met sociale media en berichtenapps de toekomst is van communicatie met klanten.

"Klantervaring is van het grootste belang", zegt Christoph Neut, Vice President EMEA bij Sparkcentral. "In 2019 willen klanten contact hebben met bedrijven via hun favoriete communicatiekanalen.We voldoen aan deze behoefte en bieden software die niet alleen contact mogelijk maakt via liveberichten, sociale media en WhatsApp, maar ook door agenten productiever te maken en hen te laten dienen meer klanten."

Dimension Data gelooft in het product van Sparkcentral en besloot daarom samen te werken in de hele EMEA-regio. "Telefonie zal nooit volledig verdwijnen, maar we zien dat andere communicatiekanalen een steeds groter deel van de taart claimen", zegt Philippe Urbain , Solutions Director bij Dimension Data. "Veel mensen leggen liever contact met WhatsApp dan te wachten op eindeloze minuten in een wachtrij van een telefoon."

Een van de grootste voordelen van de software van Sparkcentral is de gemakkelijke toegang voor zowel personeel als klanten, maar het is ook eenvoudig om te implementeren. "Sparkcentral is een product dat volledig in de cloud draait, dus het is heel eenvoudig om het platform in gebruik te nemen", legt Urbain uit. Maar bedrijven krijgen er veel voor terug. "Met WhatsApp en andere messaging-kanalen kun je van alles doen wat je niet via de telefoon kunt doen, je kunt natuurlijk berichten sturen, maar je kunt ook foto's en video's sturen." De mogelijkheden zijn eindeloos. "

"Onze klanten vertellen ons dat messaging-kanalen nu de hoogste klantentevredenheid op alle kanalen leveren", voegt Neut toe. "En tegelijkertijd zijn ze ook efficiënter, omdat communicatie met berichten eenvoudiger te combineren is met bots en AI, waardoor je goedkoper kunt werken", concludeert Neut.

Het platform van Sparkcentral wordt momenteel gebruikt door Engie, KBC, Brussels Airport en Argenta Bank.

Terug naar nieuws overzicht