Microsoft Azure business groeit via co-sell programma

10-02-2019 | door: Witold Kepinski

Microsoft Azure business groeit via co-sell programma

Volgens Microsoft channel baas Gavriella Schuster (foto) groeit de verkoop van Azure gebaseerde oplossingen. In de eerste zes maanden van het fiscale gebroken boekjaar, dat in juli 2018 is begonnen, wist Microsoft een omzet te halen van 8 miljard dollar.

Dit meldt de topvrouw van het Microsoft One Commercial Partner onderdeel tijdens de recent tegenhouden 'state of the channel' presentatie voor analisten en media.

Tijdens de eerste zes maanden van het fiscale jaar 2019 zorgde co-selling strategie van Microsoft Azure oplossingen en diensten tot meer omzet. Het co-selling-programma registreerde 11.000 co-sell deals en 100.000 gezamenlijke deals in het hele fiscale jaar 2018. In het eerste halfjaar van boekjaar 2019 heeft het al 9.000 co-sell deals en 78.000 gezamenlijke deals gewonnen.

Er komen verder nieuwe functies in Azure Marketplace en AppSource waarmee developers meer SaaS oplossingen op Azure kunnen bieden. Microsoft Cloud Solution Providers (CSPs) kunnen hun eigen diensten ook eenvoudiger te combineren met Microsoft en software van derden in aangepaste eindgebruikersoplossingen, aldus Schuster.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud