Dynatrace geeft meer inzicht in gebruikerssessies met Session Replay
Dynatrace, gespecialiseerd in software intelligence, introduceert ‘Session Replay’ voor het terugkijken naar gebruikerssessies van mobiele en webservices, als een filmexperience. Daarmee registreert het bedrijf customer journey’s vanuit gebruikersperspectief. Session Replay is toegevoegd aan Dynatrace’s Real User & Synthetic Monitoring functionaliteit, om het digital experience management aanbod verder uit te breiden. In combinatie met de AI-gebaseerde inzichten kunnen organisaties daarmee hun customer experience, servicekwaliteit, klanttevredenheid en merkimago over alle digitale kanalen en apparatuur verbeteren.
Het digital experience management aanbod van Dynatrace is ontwikkeld voor de moderne cloud-applicaties. In tegenstelling tot traditionele oplossingen biedt het bedrijf een geïntegreerd inzicht in moderne cloud-omgevingen, met nu dus ook een playbackfunctie. Session Replay maakt het mogelijk customer journeys in 4K kwaliteit te visualiseren, waardoor inzichtelijk wordt wat mensen zien. Het is mogelijk deze inzichten van indexen te voorzien om het zoeken en analyseren te vereenvoudigen.
De nieuwe functionaliteit is eenvoudig geautomatiseerd te implementeren, ook in zeer dynamische omgevingen. De feature maakt integraal deel uit Dynatrace’s Digital Experience Management oplossing, als aanvulling op de Real User Monitoring & Synthetic Monitoring. De oplossing gebruikt Dynatrace’s AI-engine om automatisch problemen te detecteren en wie daardoor worden beïnvloed. Issues die via Session Replay worden ontdekt zijn door de volledige cloud-stack te volgen om de oorzaak te achterhalen, tot op het codeniveau van DevOps-releases
Data in real-time uit meerdere systemen halen
"Royal Carribbean International is altijd al gefocused geweest op de gastexperience", zegt Carlos Gutierrez-Menoyo, Manager e-commerce BizDevOps & Support van het bedrijf. "Naarmate wij meer workloads naar de cloud verhuizen wordt het vlekkeloos functioneren van die cloud-services via alle digitale kanalen steeds belangrijker. Tot nu toe was het onze uitdaging om alle data real-time uit meerdere tools en monitoringsystemen te halen. Dankzij Dynatrace hebben wij nu een all-in-one oplossing waarmee dat consolidatieproces te stroomlijnen is. Met als voordeel dat wij ons meer kunnen focussen op het optimaliseren van de digitale experiences van onze bezoekers tijdens het vinden van hun ultieme vakantie."
"De toevoeging van Session Replay is een belangrijke mijlpaal in onze missie om de manier waarop organisaties de digitale experiences van hun klanten monitoren en verbeteren te transformeren", zegt Steve Tack, Senior Vice President Product Management van Dynatace. "Als onderdeel van onze DEM- en AI-functionaliteit maakt Session Replay het nog eenvoudiger de customer journey inzichtelijk te maken. Daardoor kunnen onze teams sneller identificeren waar minder goede experiences ontstaan en welke verbeteringen mogelijk zijn om die in de toekomst te voorkomen."