Teradata zet in op recurring omzet

14-02-2019 | door: Witold Kepinski

Teradata zet in op recurring omzet

Datawarehouse specialist Teradata zag zijn omzet in het vierde kwartaal van 2018 met 6 procent dalen naar 588 miljoen dollar. De nettowinst bedroeg 15 miljoen dollar. In het vierde kwartaal van 2017 werd de winst getemperd door de Amerikaanse wijziging van de boekhoudkundige belasting, wat leidde tot een verlies van 74 miljoen. Deze keer werden er zwarte cijfers genoteerd.

De nieuwe Teradata ceo Oliver Ratzesberger (foto) moet ervoor zorgen dat het bedrijf weer meer omzet gaat maken, onder andere met meer wederkerende omzet. Daarbij wordt ook de organisatie geoptimaliseerd waaronder in het consulting segment dat de omzet zag dalen. .

De omzet voor het volledige jaar bedroeg 2,12 miljard, net iets hoger dan de 2,1 miljard dollar van vorig jaar. Het verlies van vorig jaar van 67 miljoen dollar werd deze keer vervangen door een winst van 30 miljoen dollar. 

De jaarlijkse recurring omzet aan het einde van 2018 bedroeg 1,31 miljard dollar, een stijging van 10 procent ten opzichte van 2017.

Terug naar nieuws overzicht