BMC Helix cognitive service geschikt voor IBM Cloud

18-02-2019 | door: Witold Kepinski

BMC Helix cognitive service geschikt voor IBM Cloud

BMC, speler in IT-oplossingen voor digitale ondernemingen, breidt zijn samenwerking met IBM uit, voortbouwend op een cognitieve samenwerking geïntroduceerd in 2017, waarin AI-technologieën van IBM Watson naadloos werden geïntegreerd in BMC Helix, de cognitive service management oplossing van BMC. De BMC Helix-oplossing breidt uit met de toevoeging van een insight-engine van IBM en extra clouds naar keuze, waaronder de IBM Cloud. 

Met de toevoeging van een inzichtsmotor van IBM, breidt BMC de cognitieve mogelijkheden van de BMC Helix-oplossing uit en verrijkt het door cognitieve inzichten te verspreiden over gestructureerde en ongestructureerde federatieve kennisbanken voor klanten en hun servicevaringen aanzienlijk te verbeteren, zo beweert BMC. Door BMC Helix op het IBM Cloud-platform aan te bieden, kunnen bedrijven BMC Helix op hun favoriete cloud uitvoeren - inclusief IBM Cloud, Azure, AWS en BMC Cloud - waardoor de operationele efficiëntie aanzienlijk wordt verbeterd om snelheid, schaalvoordelen en kostenbesparingen te realiseren zo meldt de leverancier.

 

In de multi-cloud, multi-channel en multi-device omgeving van werknemers verwachten werknemers en klanten altijd en overal ervaringen. Volgens een onderzoek met IDG en BMC verklaarde 80 procent van de ondervraagde CIO's dat cognitieve technologieën cruciaal zijn voor digitale transformatie en op zoek zijn naar technologieën als AI / ML, chatbots en virtuele agenten om hun inspanningen te ondersteunen.

Met nieuwe ondersteuning voor IBM Cloud stelt BMC bedrijven in staat ITSM om te zetten in cognitief servicebeheer in de cloud van hun keuze en de kracht van containers te benutten om een ??schaalbaar en elastisch serviceplatform te bieden dat het beheer van hun steeds complexere IT-omgevingen vereenvoudigt zo meent BMC. Naar verwachting is de BMC Helix-oplossing later dit jaar beschikbaar voor de IBM Cloud.

De kern van het BMC Helix Cognitive Service Management-aanbod bestaat uit drie belangrijke kenmerken, waaronder cloud, containers en cognitieve capaciteiten. Het aanbod omvat:

BMC Helix Discovery: helpt bedrijven om activa en services te ontdekken in lokale en multi-cloudomgevingen.

BMC Helix ITSM: levert voorspellend servicebeheer door automatische classificatie, toewijzing en routering van incidenten; omvat ingebouwde multi-cloud-mogelijkheden om incidenten, wijzigingen en releases tussen cloud-providers te bemiddelen.

BMC Helix Business Workflows: maakt uitbreiding buiten de IT-omgeving mogelijk, zoals HR, faciliteiten en inkoop.

BMC Helix Digital Workplace: biedt omnichannel gesprekservaringen voor eindgebruikers buiten het web tot Slackbot, Chatbot, SMSbot en Skypebot.

BMC Helix Platform: biedt een cloud-native microservices-gebaseerd platform dat bedrijven helpt uitbreiden, aanpassen en integreren via REST API's.

Terug naar nieuws overzicht
Software