Witold Kepinski - 22 februari 2019

T-Mobile ziet vooral groei in de B2B-markt

T-Mobile ziet vooral groei in de B2B-markt image

T-Mobile heeft zijn omzet over 2018 bejend gemaakt. De totale omzet kwam uit op 1,322 miljard euro (-2% ten opzichte van 2017), waarvan de omzet Mobiel 1,224 miljard euro betrof (-3%) en de omzet op vast 98 miljoen euro (+10%). De gecorrigeerde EBITDA (na correctie vanwege regelgevings- en accountingseffecten) jaar op jaar bedroeg +11%. De EBITDA kwam uit op 425 miljoen euro (+1% versus 2017). De nettowinst daalde licht naar 192 miljoen euro.

Søren Abildgaard (foto), CEO T-Mobile Nederland: "De groei vanons aantal klanten en dat al acht kwartalen op rij, laat zien dat onze klanten het alternatief waarderen dat wij bieden ten opzichte van het Nederlandse duopolie van KPN en Vodafone. Deze groei zien we vooral in de B2B-markt en ik ben er trots op dat wij in deze markt, inmiddels al voor het tiende kwartaal op rij, zijn gegroeid.

Terugkijkend op het vierde kwartaal van 2018 zien we dat onze totale omzet jaar op jaar met 5% is gestegen naar € 360 miljoen. Onze EBITDA is jaar op jaar van €94 miljoen naar € 104 miljoen gegroeid, een toename van 11%.

Het netwerk van T-Mobile is voor de derde keer op rij als het beste netwerk van Nederland getest en voor het tweede opeenvolgende jaar is ons netwerk door Ookla uitgeroepen tot het snelste netwerk van Nederland. Dit is een geweldige prestatie van onze mensen die dagelijks werken aan de snelheid en veiligheid van ons netwerk. De zorg voor onze klanten en het creëren van een ervaring zonder limieten heeft bij ons de hoogste prioriteit en daarom ben ik er trots op dat onze klant loyaliteitsindex weer met drie punten is gestegen. De groei van Thuis, ons vaste netwerk, overtreft al onze verwachtingen. We hebben onze positie op het vaste netwerk in 2018 versterkt en zijn gestart met het uitbreiden van ons Fixed Mobile Converged (FMC) aanbod. We gaan dit initiatief in 2019 nog verder versnellen door de krachten te bundelen met Tele2. Onze groei enonze focus op kostenbesparingen hebben samen tot een toename van onze EBITDA met 11% geleid.

“De fusie met Tele2 is geweldig nieuws voor de Nederlandse klant en het zijn spannende tijden nu we onze bedrijven gaan combineren en meer synergie- en groeikansen gaan identificeren. We blijven werken aan het waarmaken van de beloftes die we aan de Nederlandse consumenten en bedrijven hebben gedaan, ten aanzien van het aanbieden van keuzevrijheid en geavanceerde technologieën. Wat ik in het bijzonder wil benadrukken is dat wij ervoor gaan zorgen dat we de eerste provider zijn die landelijk 5G introduceert en snelle glasvezel uitrolt voor minstens 2 miljoen huishoudens.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!