Witold Kepinski - 25 februari 2019

Coolblue bereikt recordomzet van 1,35 miljard euro

Mede door de Engels- en Franstalige website en app behaalde Coolblue in 2018 een recordomzet van 1,35 miljard euro. Dat is 160 miljoen euro meer dan in 2017. Het e-commercebedrijf haalde een record bedrijfsresultaat (EBITDA) van 27 miljoen euro: een stijging van 28%. Ook de NPS, de belangrijkste graadmeter voor klanttevredenheid, steeg in 2018 tot de ongekend hoge score van 69 (+3).

Sinds vorig jaar biedt Coolblue de website en app in het Engels aan. Klanten kunnen in het Nederlands, Frans en Engels bij Coolblue terecht.

In 2018 investeerde Coolblue sterk in zijn bezorgproposities. Zo startte de online retailer met het bezorgen en installeren van tv’s. Ook introduceerde Coolblue vorig jaar een nieuwe bezorgservice: CoolblueFietst. Nu wordt al 60% van de pakketjes in 7 grote steden in Nederland en België met de fiets bezorgd.

Het e-commercebedrijf is positief over 2018 en verwacht in 2019 nog meer klanten te verwonderen. Pieter Zwart (foto), Beginbaas bij Coolblue, licht toe: “Ik ben trots op onze resultaten en ook positief over 2019. Energiepositief, want dit jaar levert ons nieuwe zonnedak genoeg energie voor ons magazijn, voor al onze winkels en zelfs alle fietsen van CoolblueFietst. We gaan dit jaar dan ook nog meer klanten blij maken en meer dan 1 miljoen keer bij klanten aan de deur komen met onze eigen bezorgers - met de camion of op de fiets.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!