Dropbox boekt meer omzet maar blijft verlies draaien

25-02-2019 | door: Witold Kepinski

Dropbox boekt meer omzet maar blijft verlies draaien

Dropbox, aanbieder van een samenwerkingsplatform en online storage, maakt de financiële resultaten voor het vierde kwartaal en het fiscale jaar eindigend bekend 31 december 2018.

De omzet in het vierde kwartaal was 375,9 miljoen dollar, een stijging van 23% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het aantal betalende gebruikers bedroeg 12,7 miljoen, vergeleken met 11,0 miljoen voor dezelfde periode vorig jaar. Het GAAP-nettoverlies was 9,5 miljoen dollar, in vergelijking met 37,7 miljoen dollar verlies in dezelfde periode vorig jaar. 

De totale omzet over het hele boekjaar was ruim 1,391 miljard dollar een stijging van 26% jaar na jaar. Het GAAP-nettoverlies was 484,9 miljoen dollar, in vergelijking met 111,7 miljoen dollar verlies in het voorgaande jaar. 

"We hebben ons ongelooflijke eerste jaar als een overheidsbedrijf met een goed Q4 afgesloten", zegt de mede-oprichter en CEO van Dropbox Drew Houston. "Onze gezonde omzetgroei en vrije kasstroomgeneratie weerspiegelen ons sterke bedrijfsmodel en onze nieuwe productupdates en -integraties, zoals Dropbox Extensions, zetten Dropbox in het middelpunt van de workflows van onze gebruikers en hielp ons het jaar af te sluiten met meer dan 400.000 zakelijke teams. We zijn begonnen in 2019 met onze acquisitie van HelloSign, die de mogelijkheden van ons platform uitbreidt en nog meer problemen voor onze gebruikers oplost. Ik ben verheugd en kijk uit naar weer een geweldig jaar. "

Terug naar nieuws overzicht