Wouter Hoeffnagel - 26 februari 2019

KPN gaat zakelijke aanbod met 50% terugdringen

KPN wil haar productportefeuille in het zakelijk segment voor eind 2021 met 50% hebben teruggedrongen. Hiermee verwacht het bedrijf de efficiëntie te vergroten, time-to-market te verbeteren en meer waarde te creëren.

Dit maakt het bedrijf bekend in haar jaarverslag over 2018. KPN kondigt aan haar bedrijfsactiviteiten te willen stroomlijnen digitaler te willen maken. Dit heeft als doel in de zakelijke markt meer winstgevende resultaten te genereren door meer te profiteren van haar sterke marktposities.

Consumentensegment

Ook voor het consumentensegment liggen er wijzigingen in het verschiet. "In het consumentensegment willen we eind 2021 300.000 huishoudens toegevoegd hebben aan ons gebundelde productaanbod en zorgen dat 70% van onze abonnees een vast-mobiele bundel heeft. Onze doelstelling voor het zakelijke segment is dat medio 2020 100% van onze midden- en kleinbedrijven is overgestapt op KPN ÉÉN, onze innovatieve en eenvoudig schaalbare OTT-platform voor vaste en mobiele zakelijke communicatie", schrijft KPN in haar jaarverslag.

KPN gaat ook in op glasvezel. "Gezien onze ambitie om de beste infrastructuur van het land te hebben, gaan we de uitrol van glasvezel versnellen. Eind 2021 zullen nog eens 1 miljoen huishoudens extra de mogelijkheid krijgen om door KPN aangesloten te worden. Dan heeft meer dan 40% van de Nederlandse huishoudens toegang tot een glasvezelverbinding, de meest toekomstbestendige technologie", adus KPN.

>100Mbps op 70% van de bedrijfsterreinen

"Ook bedrijfsterreinen zullen hiervan profiteren. We gaan de toegangssnelheid verbeteren en eind 2019 kunnen we aan 70% van deze terreinen >100 Mbps leveren. We gaan ons mobiele netwerk moderniseren door apparatuur klaar te maken voor 5G. Met de introductie van vier 5G Field Labs onderzoeken we aan de hand van verschillende toepassingen samen met onze klanten en technologiepartners de waarde van de nieuwe generatie mobiele netwerken. Cruciaal daarbij is dat we blijven investeren in de ontwikkeling van onze beveiligingseisen. We willen bijdragen aan een veilige digitale samenleving en ervoor zorgen dat onze klanten erop kunnen vertrouwen dat wij zorgvuldig met hun gegevens omgaan."

Het jaarverslag van KPN is hier te vinden.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!